Hungarian Astronaut Department- Megszűnt!

A következő cikk e-mailben érkezett a szerkesztőségbe, olvassátok a vendégszerzőt:)

Az első “cikk” a sorozatban egy kisebb de annál lelkesebb céggel készült a Hungarian Astronaut Department vezetőségének közreműködésével. Számomra kellemes élmény vólt hogy nem fogóval kellett információhoz jutnom hanem maguktól elláttak bőséges információval, első terveim közt egy másfajta stílusú cégbemutatás vólt de számomra utólag sokkal szimpatikusabb és szerintem tisztább ha a cég saját magát mutathatja be saját szavaikkal amin nem módosítottam mert nem láttam szükségét 🙂

 

 

Az első kérdésem hogy találkoztatok a Eve-el és mi tetszett meg benne?

 
Vanda Vandal: Az Eve-ben először 2006-ban regisztráltam. Elkezdtem a triált, de nem fejeztem be, mert annyira bonyolultnak tűnt a játék és annyira rossz volt az angoltudásom, hogy nem éreztem jól magamat ebben a játékvilágban. Ismerősöm sem volt, aki segíthetett volna a játék felfedezésében, így meg nem akartam egy olyan játékért fizetni, ami egyelőre lutri. Nekiálltam helyette a WOW-nak, most már tudom, hogy nagy hülye voltam. 🙂 Aztán egyszer World of Tanksozás során kiderült, hogy van egy ismerősöm, aki sok-sok éve játszik az EVE-vel. Így megint kedvet kaptam egy új regisztrációhoz (a régiről már emlékem sem volt) és az óta itt vagyok, teljesen beszippantott az EVE. Persze a haverom segítségével és információival már nem volt nehéz dolga. 🙂 Lényegében két karakterem van a cégben. Sam Villam és Vanda Vandal. Sam Villam a fő karakterem, ő a relatív “nagy öreg” 🙂 Kizárólag harci skilleket tanul, PVP-re fejlesztem/fejlesztettem. Nem volt szándékom, hogy őt is a cégben tartsam (elég jól elvoltam Faction Warozás közben), de szükség van rá a cég védelme miatt. Érdekelt a játék kutatós, fejlesztős és gyártós része, ezért megalkottam a második karakteremet Vanda Vandalt. Őt kifejezetten ezekre a tevékenységekre fejlesztem célirányosan: Bányászat, kavics és jégfeldolgozás, gyártás.
Ami megfogott az Eve-ben az a sci-fi, mindig is perverz vonzódást éreztem a világűr és annak meghódítása iránt.
Shin Obad-Hai: Egy másik MMO-ban történt kiégés és besokallás után ajánlás után kezdtem el foglalkozni ezzel a játékkal, amiről már régóta tudtam, hogy létezik, csak nem tulajdonítottam túl nagy jelentőséget az egésznek. Ami megfogott benne a sandbox jelleg és a sci-fi környezet, ebben a sorrendben.

 
Elmondanátok nekünk hogy milyen volt számotokra az eve élet az első cégbe lépésig? Milyen volt az odáig vezető út?

 
Vanda: A barátom segített nekem, aránylag elég hamar a cégükben találtam magam. Nem titok ez a Free Gates volt, gondolom, nagyon nem kell bemutatni őket. 🙂
Shin: Aki az Eve-et ajánlotta, szinte egyből egy régi magyar cégbe léptetett, így gyakorlatilag csak a tutorial és pár hét alapvető High-sec tevékenység volt csak az első céges élményig. A cégbe való bejutás könnyen ment, mert ajánlással rendelkeztem.

 
És bemutatnátok nekünk az első céges élményeid legyen az rossz vagy jó? 🙂

 
Vanda: Ott lent Null Sec területen kőkemény volt az élet egy olyan frissen megkreált karakternek, mint amilyen én voltam. Hamar fel is adtam, sajnos olyan program nem volt, amiben aktívan kivehettem volna a skilljeimmel a részemet, arra azonban jó volt, hogy megfigyelhettem, hogyan működik egy cég lent a szent minuszban.
Shin: Az első céges élményem rossz volt. Olyan MMO-ból jöttem, ahol a kezdőtől a profiig mindenkinek volt elfoglaltsága, a játék által kínált összes lehetséges játékmódot aktívan űztük. Az első Eve-es cégemben, aminek nem írom le a nevét, de azért az FGC betűk megtalálhatók benne, a játéknak csak egy nagyon szűk, kifejezetten gyakorlottak és profik számára élvezetes (és fenntartható) részét, a low sec pvp-t űzték a tagok, azt is csak unalmas, 20-30 fős roaming gank fleetekben. A játék egyetlen más aspektusát sem erőltették. Én pedig ahhoz voltam szokva, hogy a klán (cég) mondjuk este 8 órakor összegyűl, aki nem, az megindokolja, hogy miért nem, majd az FC-k eldöntik, hogy kinek mit kell gyakorolnia, kik mely csapatokban vagy játékmódokban érintettek, beszámolnak az elmúlt napok vagy más időszakok eseményeiről, tájékoztatják a klán tagságot a teendőkről és a terveikről majd 1-2-3 órás kötött vagy szabad foglalkozás kezdődik, szervezett keretek között. Nincs olyan tagja a klánnak, akit, ha kell, erővel bele nem rángatnak a közösségi életbe (ha nem akar ebben részt venni, akkor fel is út), nincs olyan aspektusa, opciója és játékmódja az adott MMO-nak, amivel napi szinten egy kisebb vagy nagyobb csoport ne foglalkozna. Ezzel szemben itt csak a gankolás ment, amihez ráadásul nem is értettem. Nem volt hosszú életű a céges tagságom. Zárójelben: ez nem feltétlenül negatív kritika a pvp cégek felé, hanem az én elvárásaimat tükröző vélemény.

 
Van példaképetek a játékban?

 
Vanda: A játékban nincs példaképem.
Shin: Nincs ebben a játékban példaképem, mert nem érzem úgy, hogy kellene, illetve nem ismerek annyira senkit. Bizonyos régi profik teljesítményét elismerem, pl. pvp vagy FW téren taníthatnának, de annyira nem akarom, köszönöm.

 
És akkor térjünk rá a cégetekre, kérlek mutassátok be mivel foglalkoztok melyik régióban és mik a hosszútávú terveitek?

 
Vandal Vanda: A Hungarian Astronaut Departmentet ketten hoztuk létre Shinnel. Egyik fő cél a cég névvel kapcsolatosan az volt, hogy a HAD rövidítés megmaradjon. A World of Tanksban lévő HAD klánból ismerjük egymást és gondoltuk jó poén lenne, ha a tankok után egy űrhajós divíziót is indítanánk. A céggel a legfőbb célunk egy olyan közösség létrehozása volt, akik erőforrásaik közös felhasználásával és optimalizált ipari tevékenységekkel jelentős profitot termelnek maguknak. Ehhez kellett a cég, hogy a tevékenység mögött legyen egy szervezet, ami ezt koordinálja.
Az alapítás után első körben a bolygóművelést kezdtük kiépíteni. Aránylag elég egyszerűen kitanulható, összehangoltan elég jó bevétellel kecsegtető iparág ez a játékban. Fő termékünk a Robotics, és a gyártásban résztvevő tagok a bevételből minden hónap végén osztalék formájában részesülnek. Mostani kapacitás mellett számításaink szerint közel 20-30%-al jobb hatékonyságot érünk el, mint ha egyedül művelnénk a bolygókat, ez ISK-ra átfordítva 400-500 milliót jelent havonta tagonként, amit egy EVE világban eléggé passzív, sok aktivitást nem igénylő tevékenységgel érünk el. Ezért is tervezünk sok más projektet mellette. Ahogy növekedik a taglétszám és ez által a művelhető bolygók száma, úgy mi is folyamatosan új termékek gyártását vezetjük be.
Jelenleg még a T2 projektünk fut. Kísérleti szinten, de egyre bíztatóbb eredményekkel. A mi szintünkön egyelőre a small cuccok és fregattok T2 fejlesztése jöhet szóba, de ezt később szeretnénk kimaxolni egészen a végletekig.
Fél éven belüli tervünk WH-ba illetve LS-be költözés, ha a taglétszámunk megengedi és rendelkezünk legalább 10 aktív, harci skillekkel megfelelően ellátott emberrel és szövetségesekkel a tudósaink mellett. Tisztában vagyunk vele, hogy a cég jelentősen növelné a bevételeit, ha megtörténne a költözés, azonban szeretünk reálisan gondolkodni és megfelelő döntéseket hozni. Az EVE amúgy sem egy kapkodós játék.
Tevékenységünket The Bleak Lands területén, Amarr rendszerben végezzük. HS és LS határán. A bolygókat érdemes LS területen kiépíteni a nagyobb nyersanyagforrások miatt, ez okoz kisebb izgalmakat a begyűjtésnél. 🙂
Shin: Igyekszünk mindennel foglalkozni, ami a játékban elérhető, nem helyezünk egyetlen játékmódot sem a másik elé, hogy az jobb, előrébb való vagy magasabb rendű. Bányászunk, agentezünk, salvage-elünk, kutatunk és fejlesztünk, bolygó művelünk, pvp-zünk low secben, anomáliázunk, WH-ba járunk stb. El nem kötelezzük magunkat. Nálunk mindenki azt csinálja, amit szeretne, amihez éppen talál társakat. Abban hiszünk, hogy sokáig egyvalamit csinálni egy kicsit unalmas lesz egy idő után, kinek előbb, kinek később. Nálunk, a HAD R&D-ben mindig azzal foglalkoznak a tagok, amihez kedvük van.
Az alapító tagok korábban Amarr oldalon FW-ztek, s ez a rendszer elég közel van az FW területhez, ha valakinek egy kis lövöldözéshez támad kedve. Bolygóművelés szempontjából a gazdagabb low seces bolygók is közel vannak. Van 4-es szintű agent a rendszerben, s a lelegelhető jég is csak 2-3 ugrásra spawnolódik.

 
Mennyire aktív a cégetek ez alatt a tagok aktivitását is értem elégedettek vagytok a dolgok jelenlegi állásával?

 
Vanda Vandal: Abból a szempontból elégedettek vagyunk, hogy a jelenlegi kapacitásunkat képesek vagyunk a legjobb tudásunk szerint kihasználni. Azonban, ahogy megismeri az ember az EVE világát, és látja azt, hogy mi mindent ismerhetne még meg, mennyi mindent érhetne el a játékon belül, úgy soha nem lehet teljes mértékben elégedett. Rengeteget tudnánk még fejlődni, de ehhez új emberekre és új erőforrásokra van szükségünk.
A cégben majdnem az összes tag napi szinten aktív, ez most öt embert jelent, az ő fő és alt karaktereiket. Van két tagunk, aki ritkábban, heti pár alkalommal vannak online. Mindenki bőven a krisztusi korban van, tehát 30 év feletti az átlag életkor.

 
És akkor még pár bónuszkérdés, ha újra lenne közös magyar megmozdulás hajlandók lennétek csatlakozni hozzá vagy folytatnátok jelenlegi életetek?

 
Vanda Vandal: Ez a megmozdulástól függ, miről szólna, mi lenne a célja. Ha összeegyeztethető a játékunkkal, elveinkkel és céljainkkal természetesen minden megmozdulásban szívesen részt veszünk. Például nem olyan régen elterveztem, hogy a magyar incursion közösséggel elmegyek egy vadászatra, egész jó kis társaságnak tűnik.

 
Mi a véleményed a magyar Eve “Közösség”-ről? Hogy lehetne szerinted felrázni, hogy ne csak a trollkkodás menjen? Persze az is kell néha. 🙂

 
Vandal Vanda: Én alapvetően a magyar közösséget cégek szintjén hoznám össze. Minden cégnek megvannak azok a szükségletei, amiket folyamatosan be kell szerezniük. Véleményem szerint vannak olyan magyar cégek, amik képesek a másik igényét megfelelően kiszolgálni, csak nem ismerjük egymást. Kéne egy magyar céginfó, ki mit milyen szinten képes szolgáltatni. Gondolok itt egy FW cég kiszolgálására T2 eszközök legyártásában, de akár háborús részvételről is. A lényeg, hogy egymást erősítsük és segítsük, ne a trade központok ismeretlen idegenjeit. Terveink között van, hogy ha már a T2 gyártásunk megfelelő szintet ér el, akkor megkeressük azokat a cégeket akik esetleg érdekeltek lehetnek egy szorosabb kapcsolat kiépítésében. Lehet, hogy ez a kapcsolat üzleti alapon indul, de abból kiderül, hogy van e jövője a további együttműködésnek.

 
Mi a véleményed a CCP jelenlegi “fejlesztéseiről”?

 
Vanda: A CCP fejlesztéseinek a tevékenységünkre vonatkozó részeit kísérjük leginkább figyelemmel, eddig nem volt nagy problémánk egyik újításukkal sem, sőt az új POS szabályok kifejezetten jól hatottak ránk.

 
Mit változtatnátok a játékon, ha tehetnétek és miért?

 
Vanda: Alapvetően az EVE Online egy egészen kerek világ. Számtalan dolgot csinálhatsz benne. Nagyon szeretem a veszélyeivel együtt. Jót tenne a játéknak ha több nyelven lenne elérhető, mondjuk a magyar közösségnek biztosan jót tenne a magyar fordítás. Tapasztaltam, milyen nehéz megfelelő angol tudás nélkül neki állni az Eve-nek.
Shin: Minden egyes ember más és mást tart fontosnak, ezt mind lefejleszteni vagy megvalósítani nem lehet. Hiszem, hogy a CCP-nél van egy markáns fejlesztési irányelv, ami valamilyen mértékben rugalmas, s még szép, hogy 2014-ben nem a 2003-as értékeket tükrözi, de majd ők eldöntik, hogy milyenre kívánják csinálni a terméküket.

 

 

Köszönöm a válaszaitokat remélem sikerült bemutatnom egy kisebb de annál barátságosabb céget a nagyközönségnek. Várom egyéb kis cégek vagy olyan cégek jelentkezését is akik szeretnének a “cikk” alanyai lenni 🙂

Ingame channel: TrollBooster Pub illetve eve-offline.hu
Ingame name: Ancillary TrollBooster

Reklámok