december 29

Letöltés címke

A Factional Warfare alapjai

Az előző cikkemet folytatva kicsit beszélek az FW-ről, ha már szóba hoztam. Gondolom sokan közületek már olvastátok vagy átlapoztátok az ISK PVP Guidot. Itt ha jól emlékszem a 90. oldaltól olvashattok  a Factional Warfare-ről. Amit nem más mint RudeX írt, aki a Shirak Skunkworks ceoja. Én nem fogok belemenni a működésébe, nem akarlak titeket száraz információval traktálni. Én inkább a környezetemben élők és a saját tapasztalataimra szeretnék hagyatkozni és ezt megosztani veletek.Sokan talán közületek még ki sem próbálták az FW-t, én megpróbálok kicsit kedvet csinálni hozzá.

Legelső dolog talán az hogy kiválasztod melyik FW-hez szeretnél csatlakozni, és rendelkezel ehhez megfelelő faction standingel. De még mielött belépnél az npc militia corpba vagy a saját cégeddel az FW -be választanod kell egy rendszert ahol a hajóidat és a felszerelésed tartod. Ez talán a legfontosabb , hogy megfelelő helyet válasz magadnak mert későbbiekben rengetek fejfájástól kíméled meg magad. Mi azt szoktuk tanácsolni hogy olyan helyet keressetek ami rendelkezik egy közvetlen low-sec rendszertől ami nem FW területhez tartozik. Itt tarthatod a hajóidat és a felszerelésed, innen nem tudják kilőni alólad. Mert ugye ha FW rendszerben tartod a cuccaidat akkor ha az ellenséges milícia elfoglalja a rendszert akkor a következő DT-től nem tudsz ledockolni az állomásra.

http://evemaps.dotlan.net/map/Amarr_VS_Minmatar

http://evemaps.dotlan.net/map/Caldari_VS_Gallente

Másik szempont hogy mennyire forgalmas a környék, ha most bontogatod a szárnyaidat akkor keress valami nyugisabb rendszert ahol nincs nagy átmenő forgalom. Így kisebb az esélye hogy kapukempe futsz és eleve kisebb a rendszeren áthaladó játékosok mennyisége. De ha már tapasztalt vagy akkor bátran válassz olyan rendszereket ahol zajlik az élet. De a kettő lehetőség nem zárja ki magát, gyakorlatilag bármely FW terület egyik-másik “vége” megtehető 10 jump alatt.

A következő nagy kérdés általában az szokott lenne hozzánk: Mit is repüljek? Ez teljesen a személyiséged függvénye, mihez van jobb érzéked. Nem kell nagy dolgokban gondolkodni maximum cruiser méretet repülünk napi rendszerességgel. Nem kellenek 10-20 millió skill pontok a kezdéshez, egy 2 hetes karakterrel bátran neki lehet vágni az FW-nek. De itt is igaz ha minél többet tud a karaktered annál könnyebb az életed. Akármelyik Race frigate-je megfelel a harcra, teljesen rajtad múlik hogy mit repülsz és milyen módon. Talán ránk főleg jellemző hogy kísérletezünk folyamatosan, hajmeresztő fitteket gyártunk. Szakadj el az általánostól, ereszd el a fantáziád.  Meglepetést tudsz okozni egy armoros+webes Merlinnel vagy egy amoros rakétás Condorral is. És ha ezeket kombinálod a megszokott fittekkel akkor nem vagy kiszámítható. Nem tudnak rád készülni, mert fogalmuk sincs hogy most melyik fittes Merlinendben ülsz 🙂

Ha már meg is van hogy mit repülsz, akkor mit is csinálj?   Ez már a nehezebb része, plexelj minél többet, akár offensive akár defensive. És harcolj a rendszerért , ne fuss ki olyan helyzetből ahol  esélyed. Ha hajót veszítesz az nem szégyen, ez a tanulási folyamat része. Nem sok milliós hajókról van szó bátran próbálkozz még ha kudarc is ér, ne add fel. Minden harcból vagy összetűzésből megtanulsz valamit. És egy idő után majd csökken az elvesztett hajóid száma. Arról nem is beszélve hogy szinte ömlik az LP ha olyan helyzetben van a Milíciád. nem fog gondot okozni az elvesztett hajók pótlása és a befizetendő havidíj sem. Hogy mi is érdemes venni az LP-ből, vannak táblázatok, programok erre hogy mi jön ki jobban ISK/LP  arányban. De ami viszonylag állandó azok a hajó BPC-k. Ezeket érdemes legyártanod is, mert így nagyobb profitra tehetsz szer, amiket majd valami Trade Hubon el is tudsz adni.

update:  Néhány szó essen a küldizésről, mert ilyen is van a milíciában. Ez már egy speciális + opció a pénz begyűjtésére. Általában mi akkor csináljuk ha az amarr milícia Tier 3-ban van, megnövelik az lp hozamot. Ilyenkor a befektetett idő arányban van a keresett lp-vel. llyenkór amúgy sincs nagy pvp aktivítás mert az ellenséges milícia tartja a rendszereit, meg mi is a mieinket védjük. Patt helyzet alakul ki, ilyenkor szinte minden ki az ISK-printe gyúr, hogy legyen a közelődő háborús helyzetben mit elpuffogtatni. Ez az időszak általában 1héttől maximum 1 hónapig terjed. Az esetleg fél év múlva ismétlődik, vagy csak egy év múlva. Ezért is ez az aktív játékosok számára olyan, Bonus jellegű. Ha van időd és kedved akkor rengeteg pénzt lehet keresni. De ezt úgyis valamilyen formában el fogod vaporizálni 🙂

Slicers

Összegezve néhány szóban:   Ne félj az FW-től, nem öl meg, csak erősebbé tesz. Nem szégyen a hajó elvesztése, ez a tanulás folyamatod része. Jó pénzkereseti lehetőség és remek hely a pvp elsajátítására. Nem időhöz kötött nem kell Timerekre járnod hajnalban, amikor van időd akkor szinte garantált hogy tudsz úgy játszani ahogy akarsz. Jó szórakozás, ami a szenvedélyeddé válhat, nem fogsz pánikba esni sehol sem, bármilyen helyzetben. Megtanulsz higgadt fejjel döntést hozni, megtanulod irányítani a hajóidat, nem csak parancsokat követve.

Gyakorlatilag ha itt megtanulsz PVP-zni, végigvitted az EVE-t mert ez a PVP csúcsa, még ha olcsó kis méretű hajókban is zajlik.

Ha valami kimarat vagy részletesebben fejtsem ki akkor írjatok és megosztom a tapasztalataimat veletek

Norhell

Reklámok