január 25

Letöltés címke

DevBlog: Az új Mobil Épületekről

Ismét üdvözletem, rettethetetlen pilóták! A nevem CCP Fozzie és ebben a Dev Blogban néhány új Mobil Épületet fogok bemutatni, amik a Rubicon közelgő 1.1-es verziójában lesznek elérhetők.
 
Amikor két hónapja kiadtuk a Rubicont, bevezettük a Mobil Épületeket (Link), ezek az űrbe kirakható objektumok, amik lehetővé teszik a játékosnak, hogy nagyobb befolyásuk legyen közvetlen környezetük felett — és ezek jelképezik a teljesen új épület-kódunk első alkalmazásait. Kellemes érzés volt látni, ahogy játékosaink kipróbálják az épületeket, hogy felfedezzék a számukra elérhető új lehetőségeket.
 
A Rubicon 1.1 öt új épületet fog behozni, ebből három a “tanyák és legelők” játékmenetet célozza meg és CCP SoniClover már írt róla blogjában (Link). A másik kettő kevésbé célirányos, inkább kreatív játékosok számára biztosít némileg rugalmasabb eszköztárat. Az ilyen széles körben használható eszközök a kedvenceim az EVE-szerű sandbox játékokban, ahol egy új, nem-nyilvánvaló stratégiával előhozakodni rendkívül kifizetődő.
 
Ez a blog egy rövid helyzetjelentés az eredeti Rubicon épületekről, egy előzetes az új 1.1-ás épületekről és egy frissítés az Encounter Surveillance System terveiről, amit a játékos közösség visszajelzéseit figyelembe véve készítünk el.
 
Legutóbb a Rubiconban…
 
Tavaly novemberben a Rubicon 1.0-val négy új épületet hoztunk be a játékba. Ezek az épületek teljesen új épület-kóddal rendelkeznek, és sokkal egyszerűbb kihelyezésük és használatuk, mint bármilyen más múltbéli EVE épületnek. Nagyon örömteli volt látni, ahogy játékosaink felkarolják ezen új eszközöket, hogy javítsák játékélményüket.A Rubicon kiadása óta eltelt bő két hónap óta a mobil épületek használatának fellendülését tapasztaltuk, amit a Mobil Tractor Unit nagyon gyors használatba vétele vezetett.Ebben az időszakban az MTU-kat három milliós számban helyezték ki, átlagosan olyan tízezer egyedi karakter naponta.A Mobile Depot-ok szintén hihetetlenül népszerűek, több, mint kétszázezer Depot került kihelyezésre a Rubicon megjelenése óta.A fejlettebb és specializáltabb Mobile Cynosural Inhibitor az elvárásoknak megfelelően sokkal szerényebb használati adatokkal bír, eddig kicsit több, mint ötszáz darab került bevetésre.A mobil épületek legnagyobb használói érdekes módon a Sisters of EVE cégnek küldiző játékosok. Ez talán annak a jele, hogy akik váltottak az új SoE hajó érdekében váltottak a SoE-küldetésekre, azok a játékban megjelenő új lehetőségekre legfogékonyabb játékosok között vannak. A Mobile Tractor Unit-ok elképesztő 11%-a és a Mobile Depot-ok 5%-a SoE-ügynökökről híres konstellációkban kerültek kihelyezésre.Még konstellációnként eltérő szokásokat is sikerült megfigyelnünk a küldizők körében. Az Osmonban agentezők az univerzum legfőbb Mobile Tractor Unit használói, míg a Apanake lakói a Mobil Depot hasznosításában legelsők. A Lanngisi-i jáétkosok az arany középút jegyében mindkét épületet nagy számban alkalmazzák.Még nem említettem a Rubiconnal behozott Siphonok használati statisztikáit, hiszen óvatosan szeretnénk bánni ezen stratégiailag jelentős épületekről szóló adatokkal. Annyit azonban elárulhatunk, hogy a Siphon-okat az egész EVE-ben nagy számban kerültek kihelyezésre, és rendkívül sikeresek a holdanyagok megszerzésében. A Rubicon óta eltelt két hónapban több, mint 245 milliárd ISK értékben szippantottak el holdanyagokat a fúrótornyokból. Ebből több, mint húszezer Interceptort lehetne gyártani!

Az új űrbéli épület-kódot a kezdetektől fogva arra fejlesztettük ki, hogy sokféle új tartalom hozzáadását tegye lehetővé, és a többféle, újabb személyes mobil épületek jelentős részei ennek a tervnek. Ahogy azt már az elmúlt nyári CSM-találkozó jegyzékében olvashattátok, tizenkét mobil épület volt tervben múlt nyáron. Az összes tervezett épület nem feltétlen fog bekerülni a játékban (de természetesen bekerült pár újabb is, kreatív közösségünk munkája nyomán), de az eredeti tizenkettőből két újabb lesz elérhető a Rubicon 1.1-ben.

Mobile Micro Jump Unit

A Mobile Micro Jump Unit az első bevezetésre kerülő épület, ami a mobilitást segíti elő. Működése ismerős lesz azon pilótáknak, akik már használták a Large Micro Jump Drive modult. Bekapcsolt állapotban bármely, hatósugáron belül tartózkodó játékos bármely irányba és száz kilométeres távolságba lőheti ki hajóját. Két használat között nem kell várni, és nincs limit az összes használatra nézve sem, bár használatkor az adott hajónak meg kell várnia a 12 másodperces “felpörgési” időt, a MJD modulhoz hasonlóan.

MMJU

A Mobile Micro Jump Unit-ot bármely, carrier-nél kisebb hajó igénybe veheti, és az épület nem tesz különbséget tulajdonosa és bárki más, azt használni kívánó játékos közt. Ez egy egyszer használatos, eldobható épület, a gyártási költsége megfizethető, nagyjából egymillió ISK, és az élettartama két nap.

Arra számítunk, hogy ez leginkább olyan játékosok számára lesz hasznos, akik nem sajnálják az időt stratégiai tervezésre és elhelyezésükre, illetve azoknak, akik Battleshipnél kisebb hajón szeretnék kihasználni a Micro Jump hatást.

Ha többet szeretnél megtudni a Mobile Micro Jump Unit-ról, vagy szeretnél véleményt mondani róla, kövesd az alábbi linket: Link

Mobile Scan Inhibitor

A Mobile Scan Inhibitor az információ-kontrollról szól. Ez az első olyan eszköz, ami lehetővé teszi azt, hogy egy játékos korlátozza egy adott térből az ellenfelei számára elérhető információkat. Aktív állapotban lehetetlenné teszi a 30 km-es hatótávján belül az irányszkenner és szondák használatát, és a hatótávon belül lévő hajó sem látszik ezen eszközökön. Maga az épület mindig látható mindkét felderítési eszközön, és szondák segítségével nagyon könnyű meghatározni a helyzetét. Ez azt jelenti, hogy más játékosok könnyen észrevehetik, hogy valaki bujkál, de kockázatos lesz kideríteni, hogy pontosan ki is az.

MSI

A Scan Inhibitor alatt rejtőzködő játékosok az épület interferenciája miatt nem használhatják irányszkennerüket és szondáikat, így ők is homályban ülnek.

A Mobile Scan Inhibitor szintén egy egyszer használatos, eldobható épület, nagyjából tizenötmillió ISK-ba kerül legyártani és egy óráig működőképes.

A Mobile Scan Inhibitor lehetővé teszi a játékosoknak, hogy a bizonytalanság erejét használják fel ellenségeikkel szemben, akár egy bátortalan ellenség elijesztésével, vagy egy túlságosan magabiztos tőrbe csalásával. Az információ-hadviselés természeténél fogva rugalmas használatot biztosít és így rengeteg, az új épületekkel kapcsolatos EVE-sztori születésére számítunk.

Minden Mobile Scan Inhibitor-es információ és beszélgetés megtalálható az alábbi linken: Link

Encounter Surveillance System: visszajelzések alapján javítva!

Előző blogjában CCP SoniClover bejelentette az Encounter Surveillance System-et és azóta a közösségi visszajelzések alapján finomított a terven.

A Encounter Surveillance System egy olyan épület, ami lehetővé teszi a nullseces kalózvadászoknak, hogy nagyobb rizikót vállalva nagyobb jutalmat érjenek el. Ezzel a játékosok nagyobb befolyással lehetnek a rájuk váró nehézségekre és jutalmakra, ez mellett pedig nagyon játékos-játékos interakcíót biztosít, ahogy pilóták kis csoportja száguld az ellenséges űrön, ESS modulok tartalmát lopkodva.

Amikor bejelentettük az ESS modul legutóbbi iterációját, sok játékos jelezte, hogy szerintük a rizikó/jutalom arány rémesen rossz. Túl könnyű volt egy gyors hajóval az ESS-ből lopni, ami nem adott sok időt a helyiek védekező erőfeszítéseire, és a potenciális veszély messze nem érte meg.

Ezen visszajelzéseket megfogadva SoniClover és csapatunk néhány javítást eszközölt az ESS-koncepción, így már sokkal vonzóbb lehet a nullsec lakóinak és gyakorlott kalózoknak is célgazdag környezetet biztosíthat.

A legnagyobb változás az ESS-használatából eredő jutalmat és a potenciális tolvaj támadhatóságát érinti.

  • A rendszerben aktív ESS a bounty mellé loyalty pontokat fog osztani, 0,15 LP per 1000 ISK mértékben, ami akár 0,2 LP per 1000 ISK mértékig nőhet. Ezen LP-t közvetlenül a bounty-t kapó játékos kapja meg, és nem kerül be az ESS-be. Ez az LP az ESS-t gyártó faction adott Navy-jénél váltható be.
  • Ezentúl nincs időkorlát az ESS megnyitására, amikor a játékos Megosztásról vagy Elvételről dönt, de ezentúl mindkét opcíón külön időlimit lesz. A Megosztás 30 másodpercet, a Elvétel 210 másodpercet igényel. Ha hatótávon ívül kerül a pilóta, akkor a timer visszaállítódik. Ezzel megakadályozható, hogy egy alttal azonnal Megosszunk, mihelyt ellenségek lépnek a lokálra.
  • Az ESS közvetlen használata lehetetlenné teszi a warpolást. A bubi-immunis hajókat is érinti ez a korlátozás.

A fentieken kívül még néhány apróbb változás fog történni:

  • Az építési költség 30 millió ISK-ról 25 millióra csökken
  • Az épület HP-ja 150000-ról 250000-ra emelkedett
  • A térfogat 150m3-ről 200m3-re hízik
  • A csillagkapuktól és állomásoktól számított minimum távolság 3000km-re nőtt
  • Az aktiválási idő 60 secről 120 secre nő

Az alapvető működés nem változott az eredetihez képest, és az extra LP jutalom a potenciálisan megnövelt ISK-jutalmon felül kerül kiosztásra.

Szeretnénk külön külön köszönetünket kifejezni azon játékosainknak, akik visszajelzéseikkel segítették a eredeti design feljavításában. A játékosok által választott CSM tagok rendkívül segítőkészek voltak ezen visszajelzések begyűjtésében.

Az ESS-sel kapcsolatos további információ az alábbi linken érhető el: Link

Ezek az új épületek Január 28-án, kedden kerülnek be a játékba, a Rubicon 1.1-es patch részeként. Reméljük, annyira fogjátok élvezni az új épületek használatát, mint amennyire nekünk jelentett öröm elkészítésük!

Köszönöm, hogy elolvastad, és jó vadászatot!

-CCP Fozzie

Eredeti cikk

fordítás: lewyrus

Advertisements