március 06

Letöltés címke

Red Frog Services – interjú

Régóta szerettem volna beszélgetni valakivel a Red Frognál, hogy meséljenek arról mit csinálnak és hogyan, és végül sikerült. Ari Kes-t faggattam azzal kapcsolatban, hogy  mit csinálnak és hogy működik ez az egész.

Anshar4

Resistance: Kérlek mutassad be a Frog cégeket és szolgáltatást.

Ari Kes: Üdvözlök mindenkit! Köszönjük az érdeklődést és a lehetőséget a bemutatkozásra. A Red Frog alliance három divíziót tartalmaz a különböző igények kiszolgálására. A legnagyobb divíziónk a Red Frog Services, ami high secben (biztonságos, empire űr) szállít 1 milliárdos értékhatárig. Ezek kétfélék általában, standard amit levétel után néhány órával szállítanak el a célhelyre, illetve a “rush” amit felvétel után azonnal elindítanak kézi vezérléssel a célhelyre, általában még egy webelő hajóval is kisérve, hogy még gyorsabban célt érjen. Ez jelentősen lecsökkenti a hajó irányba állási idejét.

A Red Frognak több mint 400 tagja van, több mint 700 freighterrel. Nagyjából 1000 contractot kapnak naponta highsec különbőző részeiből. A pilóták javát szolgálja továbbá a biztosítási programunk a White Frog Insurance égisze alatt. Így egy hajóvesztés esetén a pilóták mind a freighterre mind a letétre biztosítási pénzt kapnak. Hogy hogyan lehet csatlakozni, azt majd egy későbbi  kérdésre adott válaszban írom le.

A Blue Frog Freight végzi a nagy értékre biztosított küldemények szállítását, szintén high sec területen. Az átlagos értéke ezeknek a küldeményeknek 1 milliárdtól 5 milliárdig terjed.

A Black Frog Logistics low sec-be és 0.0-ba végez szállításokat, ahol van NPC állomás. (természetesen komoly díjazásért)

A 2013-as éves beszámolónk alapján az alábbi statisztikánk van: Red Frog által befejezett contractok száma 210 128, a Blue Frog által befejezett szállítások száma 6680 míg a Black Frog 21574 küldeményt juttatott célba. További érdekes adatokat és statisztikákat találtok a 2013-as éves beszámolónkban.

R: Hogyan is működik ez a szállítás?

A: Egy ekkora cég működtetése mint a Red Frog, rengeteg munkát igényel. Szolgáltatásunk folyamatosan elérhető (7/24), foglalkozni kell a sűrgős küldeményekkel illetve egyéb körülményekkel. Kicsit olyan mint egy valódi szállító vállalat (Real Life), nagyjából napi 800-1000 küldeménnyel, csomagok szállítása mindenfelé New Edenben. A pilóták belogolnak amikor tudnak szállítani és elviszik azt amit kiválasztanak maguknak. Nemrégiben bevezettük a kötelező 5%-os hozzájárulást a viteldíj árából a White Frog részére, korábban a pilóták kapták a 100%-át a fuvardíjnak. Az office-ok fenntartását az alapítók fizetik és az infrastruktúra fenntartását fedezik az adományok. A pilóták a a contractokat egy webes felületen választják ki, ami apival gyűjti be a contrat információkat. Így ki tudják választani azt, azokat a contractokat amik leginkább megfelelnek nekik méret, kezdőpont, cél, az út hossza, letét alapján. Vannak pilóták akik a hosszú utakat kedvelik, vannak akik jobban szeretnek oda-vissza utazni két pont között. A webes felületről rákattintva meg tudják nyitni ingame a contractot.

A háttérben a contract felelősök (contract managerek) átnézik a várakozó contractokat és visszadobják a hibásan feladottakat.  A toborzók a jelentkezőkkel foglalkoznak és bemutatják a céget az újoncoknak. Ezen kívül figyelik a lejárt vagy nem teljesített(failed) küldeményeket, minden ilyen esetben megvizsgálják, hogy mi volt a hibás teljesítés oka. A cégnek van egy nyílvános csevegő csatornája ahol a pilóták és a vezetőség segítséget tud nyújtani, illetve egy belső nem nyilvános a pilótáknak és altjaiknak.

R: Nem gankolnak le túl gyakran? Egyetértesz azzal, hogy túl egyszerű lelőni egy freightert?

A: Sajnos előfordul. A jelenlegi játék mechanika mellett túl sokat nem lehet tenni ellene. Ezért igyekszünk a szállított küldemény értékét 1 milliárd alatt tartani, amit már nem igazán éri meg lelőni.

Magával a gankolással nem foglalkozunk sokat. Ami sokkal zavaróbb az a “bump” mechanizmus. Úgy tűnik sajnos, hogy a CCP nagyon szigorú egyes játék mechanizmusok esetén ha visszaélnek vele, és nagyon elnéző más esetben, mint például a bump (egy másik hajó lökdösése a saját hajóddal). A bumpolás a közös neve annak a folyamatnak, amikor valaki ütközik egy másik hajóval vagy objektummal és ezáltal azt helyzetének megváltoztatására kényszeríti. Az EVE fizikája nem számol ütközéskor sérüléssel, még akkor sem ha az egyik hajó mondjuk egy fregatt. Fregattok belerepülhetnek akár hordozókba is (capital ships) anélkül, hogy bármi káruk származna ebből. Ezzel megzavarhatják akár a warp folyamatát is, egy olyan pozicióba lökdösve a freightert ahol könnyebben lehet megtámadni. (a tipikus példája amikor kapuról ellökdösik a freightert olyan távra, hogy már a kapu ágyúk ne tudjanak lőni a támadókra, ezáltal elég 20-30 destroyer a lelövésére, ami lényegesen olcsóbb mintha nagyobb hajókat kéne használjanak)

Ezt a témát már sokszor felvetették mind fórumon, mind peticiókban azok akik áldozatul estek ennek a módszernek. Úgy tűnik a fejlesztőket nem zavarja, hogy így van és nem is tervezik a jövőbeni megváltoztatását.

Emiatt hoztuk létre a biztosítási programunkat, hogy enyhitsük a következményeket ilyen esetben, főleg az új pilótáknál. A Red Frog elindította a saját biztosítási cégét, a White Frog Insurance-t. A pilóták a szállításaik utáni bevételükből fizetnek be amit a biztosításra fordítunk. Így a pilótáiknak még kényelmesebb, amíg követik a Red Frog szabályait (ami elengedhetetlen a biztosítás lekéréséhez).

Bár nem tartozott a kérdéshez, de megosztom az ezzel kapcsolatos statisztikánkat. Novemberben, Decemberben és Januárban 5 biztosítás által kifizetett freightert vesztettünk, ami tömören annyit jelent, hogy kevesebb mint 1 csomag veszik el 10000-ből, mivel a pilóták követik az előírásokat és szabályokat.

A legfontosabb számunkra az ügyfeleink csomagjainak a biztonsága, a Red Frog nem szereti a kézbesítetlen csomagokat. Igyekszünk tanítani az ügyfeleinket, hogy megfelelő letét díjat határozzanak meg, csökkentve ezzel a lopás vagy freighter gank általi veszteségeiket. Ha egy Red Frog pilótáról kiderül, hogy lopja a csomagokat, akkor egyből kirugják a cégből. Habár nem garantálhatjuk, hogy sosem lopják el a csomagot és a szolgáltatás csak minimálisan biztonságosabb mint a nyilvános contractok. A rizikót azok vállalják, akik nem állítanak be elég magas letétet a csomagjuknak. A csomag tartalma addig nem látható, amíg azt fel nem veszik, így kivéve a 0 letétes contractok, a Red Frog nem látja, hogyha valaki elégtelen letétet határoz meg a csomagjához. (Azt szoktuk vallani ezzel kapcsolatban, hogy tulajdon képen a költsége a szállításnak az nem is a szállításé, hanem a biztosításé, mert ha le is lövik a freightert véletlen, te akkor is pénzednél maradsz.)

R: Hogy tudok csatlakozni ha szeretnék?

A: Egész pontos információkat lehet ezzel kapcsolatban találni a recruit csatornánkon, amit Profit-nak hívnak. Bármikor lehet csatlakozni a csatornához ingame, mindenki számára nyilvános. Van a csatorna motd-ben egy külső link ami segít végigmenni az összes felmerülő kérdésen. Itt egy része az előfeltételeknek:

A Red Frogba történő felvételhez képesnek kell legyél a contractok kezelésére. Ehhez a következőkre van szükséged:

  • Két fizetett account (nem trial): egyik a freighter, egy a contract alt, a kettő egy accounton nem lehet.
  • Egy freighter ami legalább 860k m3-t tud vinni.
  • 500m isk a letéthez (de 1 milliárd még jobb)
  • 0-nál magasabb security státusz
  • faction standing, ami lehetővé teszi, hogy bármely rendszerbe bemehessél.
  • türelem, mivel a freighterek lassúak, nagyon lassúak.

Ha több információra van szükséged, akkor látogass el a chatünkre vagy olvasd el a leírásunkat.

Azok akik be szeretnének lépni a Red Frogba javaslom, hogy legyenek biztosak benne, hogy tényleg freighter pilóták szeretnének lenni. Ez nem való mindenkinek. Vannak akik álmodoznak róla, de amikor azzá válnak rájönnek, hogy ez még sem olyan csodás. A pilótának késznek kell lennie a monotonitásra, de a jutalom nagy és a többi pilóta még jobb. Tapasztalatnak sem utolsó. Már több versenytársunk elbukott az ún. “kiégés” miatt. Amennyiben túl sokat vállalsz és olyan kötelezettségeket veszel magadra melyek meghaladják az elvégzésükhöz szükséges kapacitást vagy ésszerűtlen ügyféli követeléseket akarsz teljesíteni, akkor ez könnyen következetlen szolgáltatáshoz, megszegett ígéretekhez, rossz sajtóhoz vezethet és az embereket olyan nagyobb csoportosulások felé irányíthatja, mint a Red Frog.

R: Szeretsz szállítani?

A: Nagyon élvezem a szállítást. Egy freighterrel szállítok és kisérem egy webelő hajóval. Manapság azonban többet foglalkozok a cég építésével és admin feladatokkal.

Red Frog oldala.

redfrog1 redfrog2

redfrog3 redfrog4

redfrog5

Reklámok