április 03

Letöltés címke

Nyári Drón változtatások

Először többen azt hittük, hogy Április bolondja, de nem… Nyáron (ismét) hozzányúl a drón mechanikához a CCP.

Jelenleg főleg gallente és matar drónokat használnak a játékosok, hisz míg az előbbinek van a legnagyobb sebzése, addig az utóbbiak a leggyorsabbak. A caldari drónok sebessége kicsit magasabb a gallentéknél, bár kisebbet ütnek, míg az amarr „zsebharcosok” osztják a legkisebb áldást, és még lassabbak is matar társaiknál.

DroneShots

Az egyik dev, CCP Fozzie grafikonja magáért beszél. Hogy helyreállítsák a „rendet”, így a következő kép szerint szeretnék rendezni a sentry
drónokat. Bal oldalt a több sebzés, jobb „tracking” és a kisebb hatótávolság, míg a jobb oldalt ennek ellenkezője olvasható.

sentry_spectrum

Továbbá „kis kedvenceinket” az adott faj „jellemzőihez” szeretné igazítani a CCP. Emiatt például a Curatoroknak nagyobb optimalja lesz, de kevesebb fallofja, pont, mint a lézereknek, vagy a Gardék és a Wardenek több falloffot kapnak, hogy hasonuljanak a hybrid fegyverekhez, végül a Bouncerek optimalt „cserélnek” falloffra (autocannon, valaki?).

Drónok sebessége

Jelen pillanatban a drónok mérete és sebessége közötti arány 50% (minél nagyobb annál lassabb és egy adott faj „light drónja” 50%-al gyorsabb, mint annak „medium” variánsa). Ez 40%-ra módosulna. Tehát a jelenlegi helyzethez képest a „medium” drónok 20%, míg a „heavy” drónok 43%-al (!!!) lesznek gyorsabbak, mint most. Példával élve vegyünk egy drón sebesség bónuszos hajót (Ishtar, Vexor Navy). Ha egy Ishtarra Drone Navigational Computert szerelünk, annak Valkyrokkal (matar medium drón) durván 5000 m/s sebességgel fognak repeszteni, utolérve ezzel a legtöbb fregattot. Persze az, hogy el is találják-e azt a kishajót, már egy másik kérdés.

Drónok „minősége”

A T1 és T2 harci drónok a sentry-k kivételével nem változnak. A T2 nem sentry drónok skill igénye miatt (combat drone op 5 a medium és light drónoknak, heavy drone operation 5 a heavyknek, plusz a 4 fajspecifikus skill) a CCP kiegyenlítettnek érzi őket tanulás szempontjából, hiszen a jelentősen erősebb T2 drónok tökéletes használatához nem kevés skill pontot, ezáltal időt kell beleáldozni a Drone Skills fül alatt található „tanulnivalókba”.

Ahol viszont változás lesz, az a Faction és „Integrated/Augmented” drónok jellemzői. A faction drónokat Faction Warfare LP-ből lehet kiváltani, a T2 variánsaikhoz képest 100%-al több HP-juk van, jobb trackingjük, viszont nem kell hozzá az adott skill level 5-re. Ellentétben, ezek a „jószágok” jóval drágábbak, tökéletes skillekkel 14%-al kevesebbet sebeznek, mint a T2. A nyári kiegészítőben az alapsebzésük megfelel a T2-vel, de az adott faj „Drone Specialization” skillje nélkül. Tehát, ha mondjuk a Gallente oldalról nézzük, akkor a fed navy garde 10%-al fog kevesebb fájdalmat okozni, mint a t2 megfelelője, ha a „gallente drone specialization” skill level 5-ön van.

Az Integrated/Augmented drónok igazi ritkaságnak számítanak a játékban, mert csak a Drón Régiókban fellelhető Blueprint Copy-ból lehet gyártani őket. Mivel kevés van belőlük, ezért nyilvánvalóan drágák. A mostani Integrated drónok nem sokban térnek el a T1 verziótól, mindössze a HP-juk magasabb egy picivel. A patch után a sebzésük 15%-al, a HP-juk 10%-al lesz több mint egy T1 drónnak, így megmaradnak a helyükön (jobb, mint a t1, rosszabb, mint a többi), de kicsit jobbak lesznek, mint most. Az Augmented drónokkal kicsivel más a helyzet, ebben a pillanatban ezek a legjobbak a játékban. A sebzésük alapból annyi, mint egy teljesen kitanult T2 dróné, gyorsabbak mindegyiknél, egyedül a HP-juk kevesebb, mint a Faction drónoknak. Viszont a jelenlegi áruk miatt nem sokan használják őket. A cikk írásakor nem volt új hír róla, hogy miként fognak változni a nyáron.

Drón skillek

Itt két pontot emelhetünk ki.

Az első, hogy a Combat Drone Operation-t kettébontják, így lesz egy Light Drone Operation és egy Medium Drone Operation skill a mostani helyett. Aki már elsajátította a CDO-t valamilyen fokozatra, az a két új skillt automatikusan megkapja ugyan azon a szinten. Tehát ha CDO level 4-ed van, akkor a két uj skillt a patch után tudni fogod level 4-en, úgyhogy tanuljátok a CDO-t 5-re mindenképp!

A másik a Drone Interfacing skill újragondolása. Ez régen a megszokott öt mellé még öt drón irányítását biztosította subcapital hajóknak (tehát 10-et). A szervereknek ez akkor nem igazán tetszett (értsd: sok terhelést, ezáltal lagot generált), így megváltoztatták 20% drone damage bonus-ra szintenként, hogy kompenzálják az ezzel elvett 5 drón sebzését. De a fejlesztők (teljesen jogosan) úgy vélik, hogy a 20% kicsit nagy ugrás, így azt 10%-ra csökkentik. Viszont az így elvett 50%-ot (5-ös skillt veszik alapul) beleépítik a drónok alaptulajdonságaiba, így összesen 33% extra „fájdalmat” okozva.

Röviden: Azok, akiknek a Drone Interfacing most 5, semmi változást nem tapasztalnak majd, ámde akik még nem sajátították el ezt, csak mondjuk 4-es szintig, azok a mostani helyett nagyobb sebzést vehetnek észre a drónjaiktól. Ezzel is közelebb próbálják hozni a régi és új játékosokat.

Egy rövid szösszenet erejéig érdemes megemlíteni, hogy a Scout Drone Operation-t Drone Avionics-re, míg az Electronic Warfare Drone Interfacing-et Advance Drone Avionics-re nevezik át.

Sentry drone

Ezek a drónok más skill rendszeren működnek, mint a többi. A T2-höz csak a Sentry Drone Interfacing skill szükséges 5-re, illetve nem kellenek hozzájuk a fajspecifikus tanulnivalók, így nem is kapnak extra sebzést ezekből. A nyári kiegészítőben a sentry-k is ugyanolyan felépítésben fognak működni, mint a többi drón (SDI plusz fajspec skillek, ergo a gallente Garde II-höz SDI 5 plusz gallente drone specialization), tehát nehezebb lesz megtanulni a használatukat.

Jelenleg a T2 sentry drónnak 20%-al jobb a trackingje, optimalja és a sebzése, mint a t1 rokonának. Ez úgy fog változni, hogy az alap sebzése egyenlő lesz mindkettőnek, viszont a T2 a fajspecifikus skillekből szintenként +2%-ot kap, így összesen 10%-al lehet jobb a T2 sebzése! A faction sentry drónok optimalja és fallofja a T2-vel lesz megegyező, magasabb HP (+50%) és tracking, viszont kevesebb DPS és vaskosabb „ISKtárcát” igénylő ár fogja jellemezni.

A különböző fajok sentry drónjait így lehetne elrendezni a mostani helyzet szerint:

DPS: Garde, Bouncer, Curator, Warden

Tracking: Garde, Curator, Bouncer/Warden

Optimal: Warden, Bouncer, Curator, Garde

Ez azt mutatja, hogy a Curator kevésbé van használatban, mert mind a sebzése, mind a lőtávja rosszabb, mint a Bounceré.

Fighterek, Fighter Bomberek és Supercapitalok

El is értünk a fejlesztők legvitatottabb változtatásaihoz!

A Fighterek és a Fighter Bomberek a mai New Edenben egy kicsit nehéz helyzetben vannak. A fighterek elég „törékenyek”, nehezen mozgathatóak/szállíthatóak, és BC osztály alatt nem igazán találnak el semmit. Az FB-k rettentő DPS-el bírnak, viszont bombákkal könnyel letakaríthatóak a mezőről. Minden carrier és supercarrier (a Revenant kivételével) egy „szett” fightert/FB-t tud magával vinni, emiatt könnyű megfosztani őket ezektől, pontosabban az ezekből a drónokból származó sebzésüktől. Továbbá a 20 darab FB supercapitalonként néha komoly terhelést okoz az EVE servereknek. Míg olyan csatákban, mint Askai, ahol a supercarrierek a csata „főszereplői” voltak, addig például B-R-ben, vagy a kínai szerveres nem régi nagy capital csatában már csak logisztikai szerepet töltöttek be, hisz a csatában résztvevő felek nagyobb távból lőtték egymást és a titánok döntöttek.

A lényegre térve, a nyári kiegészítő után minden drón skill és drón modul hatni fog a fighterekre és az FB-re! Ez modultól függetlenül azonnali 25%-os növekedés mindkét drón sebességénél és életerejénél, továbbá a fighterek további 25%-os optimalja sem elhanyagolható tény. Ellensúlyozásképpen mind a fighterek, mind az FB-k sebzése csökkentve lesz. Drone Interfacing 5 skillel a fighterek ugyan ilyen téren nem változnak, de az FB-kkel más a helyzet.

A CCP szerint egy supercarrier két Drone Damage Amplifierrel jobb DPS-el rendelkezik, mint a mai megfelelőik, ami azt jelenti, hogy a DDA nélküli supercarrierek durván 30%-al kevesebb pusztítást tudnak csak okozni. Ez rendesen felboríthatja a mostani supercapital helyzetet, mivel a shieldes superek (Wyvern, Hel) a tankjuk nagybani feláldozása nélkül tudnak jóval magasabb DPS-t elérni, mint armoros társaik, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy a low-slotos armor tank modulokból elvegyenek.

A másik bomba: minden supercapital elveszíti a +3 drón/szint bónuszát, helyette +1 drón/szint-et kap, illetve 100% bónuszt a Fighter/FB sebzésére és HP-jára ( mellékesen, ez a Revenant jelenlegi bónusza). Ezzel a szerverek terhelését és a fighterek/FB-k életben maradási esélyeit szeretnék javítani. Ugyan a drone bay-ek méretét nem változtatják, de az FB-k méretét megduplázzák, így még mindig csak egy szett FB fér egy anyahajóba. A patch után a fightereknek nagyjából 15K, supercapitalból „eregetve” 30k EHP-ja lesz, míg az FB-k 62k-ra növekednek, amivel egy teljes squadnyi bomber bombáit is kibírják.

„Back to the Carrier Online”

Érdekes lesz megfigyelni a sima carriereket a patch után, hiszem nem elég, hogy a fighterek DPS-ét javítani lehet majd a DDA modullal, a Drone Navigation Computerek még gyorsítják is őket, számosítva, mondjuk két Navigation Computer esetén egy Einherji 3850-el, míg egy Tyrfing 2700-al tud majd repeszteni, ami megegyezik egy mwd cruiser sebességével.

Másfelől közelítve két Omnidirectional Tracking Link-el a fighterek trackingjét egy medium fegyver szintjére lehet csökkenteni. Egy Dragonfly trackingje a Heavy Neutron Blasterével felel meg ilyen viszonyok között, ami veszélyt jelenthet mindenre, ami nagyobb, mint egy fregatt. Komoly fenyegetés ez az Armor HAC-oknak, illetve a Loki/Proteus flottáknak is. De akár gondolhatunk arra is, hogy a supercarrierek le tudják vakarni magukról a diktorokat.

Végezetül

Ahogy tracking enhancer a tracking computer egy „butított változata”, úgy az Omnidirectional Tracking Linknek is meglesz a low slot megfelelője, melynek Omnidirectional Tracking Enhancer lesz a neve. Illetve további faction drone modulokat szeretnének behozni a játékba, amikről sok információ még nem hangzott el.

Írta: Isanoe nothwood

Kapcsolódó cikk: Evenews24

Advertisements