április 22

Letöltés címke

EVE Magyar nagyágyúi – Mermalior

JugismodoutopiaEzúton is szeretnék egy olyan rovatot elindítani amiben megkeresem a magyar EVE-es “nagyágyúkat“, hogy az újak is megismerhessék őket illetve a munkásságukat. Magyar EVE-es társadalomban is  van jó pár  Ikonikus szereplő akik közrejátszottak a nagy “közösség” formálásában akár közvetve vagy közvetett módun. Ilyen Mermalior is aki válaszolni fog a  kérdéseimre, ő a Jugis Modo Utopia örökös CEO-ja, és az ISK egyik fő szerkesztője. Még ha van egy kis szabadideje  ezeken  felül a Resistance csapatában is munkálkodik. Nem is húznám tovább a szót…

 

Először is beszélj egy kicsit magadról? Mivel foglalkozol? Mivel töltöd a szabadidőd, már ha van 🙂 

A való életben szabadúszó grafikus vagyok. Az illusztrációs munkák mellett sokszor készítek design és arculatterveket, dtp és concept melókat vállalok, vagy tervező-előkészítő feladatokat oldok meg. Részben nagyon jó, hogy ugrálok a melók között, mert változatos dolgokat csinálok: könyvborítók, CCG (kártya) és könyv illusztrációk, PC / XBOX játékok tervei, textúrázás, logók, id-k, honlapok, vállalati designok mellett pl. épületszobrász munkák, vagy vállalati kampánytervek (nem sorolom), de sokszor az éles váltás inkább idegesítő. Mostanában minden sz*rt el kell vállalni, mert kevesebb a munka és nagy a konkurencia. A Mo.-on megjelent illusztrációs munkáim között vannak MAGUS, a Hatalom Kártyái, Mítosz, KG CCG, illetve szerepjátékos magazinok, könyvek, kiadványok illusztrációi, de dolgoztam itthonról már az USA-ba, a németeknek, franciáknak, kanadaiaknak is, és egy időben a Boros-Szikszai Grafikai Stúdió tagjaként (bár itt nem egyedül) szinte mindenhová a világba. A céges melók elsősorban kormány közeli (minkét rezsim alatt) és ahhoz kapcsolódó munkák voltak (EÜ minisztérium, Fejlesztési Bank, Diákhitel, vállalkozásfejlesztési projektek), de terveztem az Opelnek és számtalan kisebb cégnek is. Sokszor irigylem azokat, akik velem ellentétben nyugiban nyomják egy átlagos cégnél minden nap kb. ugyanazt csinálva, és otthon lerakják a lantot. Nyilván néha jó ha új és kreatív dolgokat kell csinálni ami az előző heti munkától nagyban különbözik, de ez nem egy nyugdíjas állás.

Régi magyar eveseknek nem kell bemutatni hogy ki vagy, de az újak lehet hogy csak a hírnevedet ismerik. Légyszíves mutasd be pár mondatban az EVE Online-ban és ahhoz kapcsolódó tevékenységedet.

Hmmm. A Pwn-o-graphy alliance, és Jugis Modo Utopia / Utopia University corpok vezetője vagyok, de mostanában a munka nagy részét nem én végzem. A honlapunkon (jmu.hu) elolvasható miket csináltunk együtt eddig (a JMU története szekcióban), és az is megtalálható, hogy miről szól a csapatunk – szóval erről sokkal többet nem tudok mesélni. Ami a személyemet illeti, az finoman szólva is megosztó. Azoknak a többsége akik igazán közelről ismernek, legtöbbször kedvelnek és tisztelnek, mert rengeteg munkát ölök abba, hogy a társaságnak minél több lehetősége legyen minél változatosabban játszani és nagyon sokat foglalkozok mindenkivel, legfőképpen az újoncokkal. Ezért is készítettem Lacival az ISK-t (Industrial Sized Knowledgebase), ami segít eligazodni az Eve Online világában. Rendeztem már tucatnyi eseményt, találkozót és versenyt, és ezért támogatom az újakat plexekkel, stb. Mindemellett nem vagyok széplélek, aki mindenkinek azt mondja amit hallani akar, vagy aki a komplexusos trollok lelkivilágát ápolgatja. Az Eve Online egy felnőtteknek készült játék, ezért elvárható lenne, hogy mindenki felnőttként viselkedjen más emberekkel, illetve ha csapatban akar játszani, akkor csapatjátékosként tevékenykedjen. A felállás roppant egyszerű: aki velünk akar repülni az ne sírjon folyamatosan, hanem fogadja el amiről a mi bandánk szól és tegye oda magát. Akinek ez, vagy bármely személy a csapatból nem jön be az nyugodtan lépjen tovább. Ha PWN-ről beszélünk, nálunk általában minden tapasztalt játékosról elmondható, hogy nem finomkodnak, ezért szerencsére azoknak akiknek ez nem tetszik hamar lelépnek. Mindenki megtalálja a helyét előbb vagy utóbb, aki közénk akart tartozni és tenni is akart a csapatért az most is velünk van.

Nyugodtan mondhaton hogy a játék jeletős részét tapasztaltad már. Milyen terveid vannak lassan 8 évnyi játék után?

Mostanában sok RL munkám volt, ezért az utóbbi időben nem voltam túlságosan aktív, de rengeteg olyan dolog van, amit szeretnék még kipróbálni, megvalósítani. Az Eve egy igazán különleges játék, nekem nagyon bejön az egyetlen server, állandó fejlődés, a játékpénzért játék (plex, gtc) koncepciója, a tökéletes interakció (sandbox, market, gazdaság, industry), és a játékon kívüli metagaming dolgok (politika, community, kémkedés, zsoldos csapatok megbízása, fórum hire szolgáltatások). A gazdaság tökéletes szimulációja (market, contract, gyártás, kutatás, fejlesztés) és a diplomácia nagyon magas szintű kezelése. Más MMO-hoz képest ez tényleg olyan mint egy társasjáték. Az összes többi, hasonlóan nagy tömegeket megmozgató online játékhoz képest talán a legnagyobb eltérést a PVP-ben mutatja, erre már az is utal, hogy nincsenek külön pvp, vagy pve szerverek, a két stílus egyetlen hatalmas univerzumban keveredik egymással. Ez látszik abból is, hogy a bejárható terület nagyjából 80%-a kifejezetten a játékosok játékosokkal való megmérettetését célozza meg elsődlegesen. Ez, és leginkább a PvP az ami még 8 év után is vonzó lehet.

Mennyire vagy még aktív a JMU vezetésében,esetlegesen írj pár mondatot hogy mit csináltok most. Mik a terveid a jövőre nézve?

A JMU és a PWN legfontosabb célja hogy a játék fun legyen, amihez elengedhetetle a mobilitás. 0.0, low sec, high sec, WH, NPC és sov space, mindenhol voltunk már, és a jövőben is ezt tervezzük. Nincsenek világmegváltó terveink, egyszerűen csak nyomjuk amihez kedvünk van.

Egy kis EVE-s politika,ha figyelemmel kíséred. Milyen elképzelhető forgatókönyvet látsz lehetségesnek, melyik superblock diadalmaskodhat?

Lehet spekulálni, de a helyzet hónapról hónapra változik. A Goon mindig lesz amíg lesz Eve Online. Ez az egy biztos. Ha fogadnom kéne, akkor az oroszoknak is mindig jósolnék legalább 2 frakciót, ahol egymást ölik. Ezen kívül semmi sincs kőbe vésbe. Anno a Pandemic túlélése csak egy hajszálon múlt, most mégis itt vannak, és az elpusztíthatatlannak hitt Band of Brothers mára már csak történelem.

Mit tudnál tanácsolni a most kezdő magyar játékosoknak?

Talán csak annyit, hogy próbáljanak ki mindent, és ne másodkézből kapott infók alapján döntsenek merre haladnak tovább. Egy biztos: ha sokáig az Eve mellett maradnak, akkor a PvP lesz a legfőbb vonzerő a játékban, szóval ne hanyagolják el ezt a vonalat!

 

Köszönöm hogy válaszoltál Merma!

Legalább ennyi lendületet és odaadást kívánok a jövőben is, sok sikert!

Reklámok