Mi is a gond a mai EVE-online-al ?

Avagy miért esik a felhasználók száma ?

Elég érdekes kérdés sok elméletet fellehet sorakoztatni a miértre. Megpróbáltam összeszedni azokat amik a legelterjedtebbek, ha lehet ezt ebbe a köntösbe tenni. Természetesen egy szavazást is hozzáadok, leegyszerűsítve ki melyikben “hisz” vagy érzi magáénak.

1. A Dominion Dráma.

2009-nyarán a CCP kitalálta, hogy megszünteti a régi pos alapú sov rendszert. Mindenki kitalálta a meséket, hogy mennyivel jobb lesz nem lesznek hatalmas blobok, majd a kis szövetségek is tevékenykedhetnek. Majd a rendszer tökéletes kudarcot vallott, mivel nem a kis szövetségek malmára hajtotta a TCU és SBU rendszer a hasznot, vagy a 48 órás station timer. Nagyon fontos megemlíteni, hogy a sov rendszer akkor 6 éves működést váltott le, hogy fejlessze a mechanikát és a növekvő játékos számot el tudja látni egy új kifinomultabb rendszer. Ha úgy vesszük most is szükség lenne már egy átrendezésre, mert az akkori állapotok mikor ezt az egészet kitalálták gyökeresen megváltoztak. Rengetegen sírnak is emiatt, és változást követelnek. A dominion volt a 12. kiegészítője az EVE-nek megjelenése óta. Hatalmas ováció fogadta a bejelentést és a fejlesztés alatt kiadott dolgokat majd jött a hatalmas pofára esés. A kis szövetségek még jobban meg lettek “rakva”. Addig is koalíciók fejlődtek ki és azután is csak még nagyobbak.

2. Az Incarna Dráma.

2011 nyár. Avagy a Walk in Station, NeX shop időszaka. Elég vicces időszak volt a növekvő játékos igények miatt a CCP kitalálta, hogy majd mászkálhatunk a stationon ott vehetjük fel emberi avatarunkal a küldetéseket vagy bountykat. Annyira rápörögtek a témára a közösség ellenérzései mellett, hogy még mikor “beütött” az incarna kapásból kivették az űrhajó forgatást is az állomásokon. És persze nem tudtál küldetést felvenni vagy kocsmában dumálni a haverjaid avartarjaival csak a kis szaros kapitány kabin lett beépítve. Mondanom sem kell sokan már az undortól be sem akartak dokkolni majd belogolni. Aztán jött a külön vicc hozzá csomagban az NeX market. Öltöztessük a kis avatarjainkat mindenféle bőrcsizmába és tigriscsíkos dzsekibe. Persze jóféle plexekért cserébe. Kilehet jelenteni, hogy ez volt a legrosszabb kieg a mai napig. Az addigi folyamatosan emelkedő játékos szám hirtelen megtorpant majd a dráma kibontakozott emberek ezrei követelték a hőn szeretett hajópörgetés visszaállítását. CCP bácsikánk először csak azt gondolta, ez semmiség, elbírnak pár ezer elégedetlen vásárlóval. Csak aztán hirtelen az addig növekvő játékos szám nem csak megtorpant, de elkezdtek lejárni az accountok és emberek rage quittoltak kifelé a kis kapitány kabin hányingerétől. Kedvenc topikom a +1-ező ” én is abba hagytam a játékot ” topik volt. Rendesen vagy 250 ember írta be a +1-et, valamint accountjai számát. CCP végül elismerte a hibát, miután a NeX lekötötte nagyjából a játékos állomány 5%-nak a figyelmét azt is öt percre. A Walk in Station opcionális lett, és azt hiszem akkor vezették be az aranyos kis pörgetés számlálót is. A NeX azóta is virág korát éli ( kac kac ).

3. Folyamatos PLEX Drámák. 

A PLEX árnövekedése folyamatosan tart már évek óta, és minden 10 milliomodik isk növekedés után kb, temetik az EVE-t. De még mindig itt van, persze kevesebb játékos és előfizetés apránként. Ezt nem ragoznám valószínűleg kibeszéltük pár hete a hasonló nevű cikkben.

4. Goon Dráma. 

Valamikor régen a goon 2007-2008-ban megpróbálta összegyűjteni az összes kezdőt és nem érdekelvén őket a kémkedés, vagy a skillek, valóra is váltották ezt. A goon szövetsége duzzadt a lelkes ifjoncoktól és “swarm” névre hallgatott. Normális esetben semmire nem jó hajók százaival repülve elég ütőkepés flottát tudtak kiállítani. A kezdeményes akkor tájt a skillpontok miatt nem tűnt veszélyesnek a nagyobb entitások szemében. De ahogy telt az idő a goon elkezdett felnőni és gyarapodott még tovább. Több nagy háborút vészelt át, majd széthullást is. Körülbelül három éve a goon viszont elkezdett annyira megerősödni a létszámbeli fölénye miatt, hogy elrettentő erő lett. Már nem volt szükségük az új vérre, a régi generációk felnőttek és ütőképes erővé váltak. A kezdőket tovább lökték más általuk befolyásolt szövetségekbe. Ilyen volt Például a TEST. A TEST mint legnagyobb partnere a GOON-nak sokáig az oldalán állt, majd kissebb összezörrenések a vezetőségek között azt eredményezték, hogy nyílt háború tört ki közöttük. Az S3N koalíció és a PL is a test mellett ált, nem kis haderőt kiállítva, ennek ellenére elbukott. Politikai változások jöttek mentek, és az elkerülhetetlen nagy háború a TEST sírjain a fennmaradó szövetségek között elkezdődött. A mostanra már haloween warként ismert háború megmutatta a mire is képes a goon. A legvégső csatában B-R5-ben minden idők legnagyobb csatája bontakozott ki a tranquality történeben. Az eredmény pusztító volt. A fenn maradó “anti-goon” erők visszavonulót fújtak és a goon pro szövetségek gondtalanul teret nyertek. Azóta is a haloween war-t lezáró béke porain ülünk várva a következő világégésre.

5. CCP maga. 

Ide összegezném igazából azokat a problémákat amik a játékmechanikai problémákkal összefüggőek. Ebből több is van, szerintem nem kell külön foglalkozni velük, mivel a hal is a fejénél bűzlik. A CCP gyakran elfelejti, hogy játszani is kéne azzal amit foltozgatnak, de az alapvető probléma a profitorientáltság ami elveszei a látásukat. A fejlesztések lassúak, mostanra tán már túl óvatosak lettek, erőtlenek. Ilyenek például az industry overhaul, ami szépen hangzott és nagyot is mondott, de alapvetően nem befolyásolja az EVE eddigi menetét. Amire égető szükség lenne és nem mutatkoznak semmilyen jelek a CCP-nél ennek megvalósítására az a SOV újra formálása és többek között a játékba áramló isk szabályozása. Történetesen folyamatosan van mit fejleszteni, de sokan úgy gondolják ez rossz irányba halad, hogy a profitorientáltság miatt e azt ítéljétek meg ti.

6. PVP halála.

Valljuk, be mostanra eljutottunk arra a szintre, hogy bizony nehéz illetve bonyolult és sok időt vesz igénybe a fair pvp összehozása. 0.0-ban koncepciók üzemelnek, amikre válaszlépések vannak, ha nem úgy teszel meghalsz. Vagy nem repülsz olyat ami ellen nem állnak ki a magad szórakoztatása végett, vagyis “lejjebb” adsz, több sokak szemében fölösleges rizikót vállalsz. Lowsecet ugyan nem ismerem annyira, de ahogy hallottam sok trükközés kell oda is. Maga a kis gankes dolgok szerintem sokkal veszélyesebbek mint valaha, a sűrű jumpridge rendszer miatt egyszerűen nem tudsz mit kezdeni nagyon arról már nem is szólva, hogy elkapni anomban vagy beltben valakit mára nagyon valószínűtlen. Minden kis újoncba bele verik, hogy jobban figyeljen. És még ha, csilliárdokat is lősz össze kerbírkedő emberekből, meg sem kottyan nekik. Nagyon könnyen pótolják.  FW-ben sok a kill, sok a küzdelem, de nagyrészt kis tech 1-es hajókkal zajlik a küzdelem, ez nem mindenkinek vonzó. A Solozás azonban virágát éli. Már ha van Booster altod :P. De EVE-ben mindig is Gank és a blobbolás volt a jellemző, baitelés titán bridge stb.

7. Kezdők hatalmas lemaradása.

Sokan tartják problémának a mára már igen csak kezdőbarát EVE-ben a lemaradást. Soha nem fog egy új játékos megelőzni egy nála évekkel előrébb lévőt. Persze ha szorgos megtudja tenni ezt, spéci skillezéssel adott irányba fókuszáltan. Pénzt is elég jól lehet keresni, de azért a 15 accountos profit nehéz utolérni. De véleményem szerint a kezdőknek nem a lemaradás a fő problémájuk, hanem, hogy egy teljesen öregekkel teli EVE-ben máshogy állnak hozzá a dolgokhoz mint az évek óta játszó társaik. Ez a probléma mélyre gyökerezik és oly sok rétű, hogy nem is ragozom tovább, mindenki a saját tapasztalatából merítsen.

8. Hatalmas ISK mennyiség.

Ez megér egy külön misét, elég lehangoló tud lenni, hogy valaki a kis carrierjével tolja az anomot és a másik meg röhögve az orra alá dörgöli, hogy 100. milliárdját szedte össze. Persze van aki erre élvez mondhatnánk. De tény, hogy még mindig elég sok munkát igényel egy titán összeszedése, vagy postengerek felépítése. Hónapok hosszú munkája és kitartása szükséges mindegyikhez. A pénz áramlik a játékba és megállíthatatlanul nő. Titánok sorban gyártódnak úgy, hogy kétszer logol be vele a tulaja havonta. Valahol, ennek megvan az eredménye. Szerintem ez nagyon fontos dolog, mert sokakat ez érdekel, hogy pénzt halmozzanak fel, majd nem igazán vesztik el azt. Egy kezdő csak álmodni tud 100 milliárdokról míg egyeseknek egy két fillért ér és dobálózhat vele. Persze megdolgozott érte, de ez akkor sem normális valahol, hogy lényegében végtelenül halmozhatja az ember a pénzt, aztán pedig megunja egy ponton és vége. Mindenki döntse el maga ez mennyire mérvadó.

Nagyjából Ezeket tudtam így hirtelen felsorolni, sokat témázgat az ember ezekről és a csökkenőt előfizetések miatt, plussz a játék egyhelyben toporgása miatt elég egyhangú most a légkör úgy vélem. Nem sok ember játszik csak az EVE-el és a piac szép nagy, van mit játszani, a CCP-nek felkell kötnie a gatyát, nagy szerencséjük van, hogy nincs másik űrhajós sandbox alternatíva. És magában a Sandbox kategóriában is a legjobb az EVE.

Végül a Szavazás:

Reklámok