október 04

Letöltés címke

Csak az elkeseredett megoldás a jó ?

Failheap egyik fórumtémájában csemegéztem éppen, amikor megláttam ezt a nagyon jó című topikot, egy nagyon- nagyon érdekes táblázattal.

Amit tudni kell a Képről, mielőtt megnézi valaki, értsük meg a lényegét. Mindenki tudja, hogy stagnál az eve előfizetések száma. Viszont azt kevesen tudják, hogy átlagolva az évek alatt bizony csökkenő a tendencia. És lehet, hogy a highsecben élnek a fiatalok és a notorikusak, viszont a 0.0 az endgame a játékosok 75%-nak. Ezek körülbelüli adatok, viszont a nagy 0.0 események mindig is befolyásolták az aktív játékosok számát.

A B-R csata. Ez volt az eve történelem legnagyobb csatája és nem is olyan régen történt. Rekord mennyiségű titán hullott a mély űr csöndes sírjába. Ettől még rengeteg titán van a mai napig háborítatlanul természetesen. Az igazság az, hogy már hónapok óta kiheverték a vesztett hajókat a szövetségek, még sincsen semmi mozgás.  És ahogy ezt előbb mondtam ez bizony a server játékos számán is meglátszik.

Most, hogy már ismertettük a tényeket lássuk hát, a csata, amit a CCP lezajlása után minden elérhető médiában reklámozott, milyen hatást is keltett:

B-R és következményei

Kis eligazítás: Az unholy rage kampány-t a CCP alkotta az RMT elleni küzdelem jegyében és egy idejüleg 6900 accountot bannoltak egy rövid időre. Amint az látszik is 30 nap múlva helyre állt a szerver és az ingadozás folyt tovább. A summer of rage pedig az INCARNA avagy a Walk in Station behozatala. Itt egyértelműen elég durva következményei voltak a CCP munkásságának. Ugyan viszonylag kezdett helyreállni a játék és a CCP is irányt változtatott, de mégsem volt az igazi.

Majd jött a nagy háború nagy csatája. Titánok harca szó szerint. És jöttek a reklámok, százával nőtt az előfizetések száma. CCP meg lovagolta rendesen az egészet és jött a nem várt fordulat. Ahelyett, hogy a beígért több ezres csaták jöttek volna, mindenki rájött, valószínűleg ilyen soha többet nem fog előfordulni.

B-R után.

Mi történt: A csata után egy tucat előfizetés aktiválódott rengeteg új játékossal és régiek visszatérésével. A sok reklám miatt még azok is értesültek a csatáról akik már régóta nem játszottak. Csakhogy a nagy felismerés, hogy minden 0.0 entitás leállt és csak ült, elég gyorsan meg is szüntette a B-R előfizetés robbanást. Az átlag belogolt játékosok száma azóta is folyamatosan esik. A félelem mindenkiben ott ül 0.0-ban. A Goon pedig magabiztosan semmitől nem tartva ücsörög birodalma szívében. Viszont a játékosok csökkennek, a táblázat egyértelműen mutatja a kis kiegek új dolgai időről időre visszahoznak egykét játékost, de összességében ez kevés.

0.0 Mint a játék fő mozgató rugója bizony nem változik féléve nagyjából semmit. Az ősz általában a háborúk kora, de ez is csúszásban van. Így hát eljutottunk a főtémánkhoz: Miért is csak az elkeseredett megoldások a jók ? Hát pontosan ezért. A jelenlegi lefelé haladó előfizetés számmal a CCP nem tudja eltartani magát és több project illetve iroda is bezárásra került (World of Darkness MMO). CCP-nek ez a játék maradt az egyetlen pénzforrása és a Dust sem áll olyan jól, mint szeretnék. Az EVE-online egy gazdasági fordulóponthoz érkezett. Nem arról van szó, hogy mindjárt vége az internetes űrhajós játékunknak. De ettől a ponttól kezdve ez is előfordulhat.

A CCP bizony, akár elismerik vagy nem, de tőlünk játékosoktól függ. A játékos szám pedig egyértelműen a 0.0 politikájától függ. Most pedig a tények után rálépünk a feltételezések mezejére.

Két utat látok, sok más emberrel egyetemben. Sajnálatos módon nem világos melyik kimenetel és mikor várható.

  1. 0.0 ezzel a módosítással felpezsdül és az élet new edenben újra szárnyal. Reményeink szerint a CCP pénztárcájával együtt. Mert akkor mi kis előfizetők is örülhetünk.
  2. 0.0 Nem sokat változik, a kezdeti felháborodás annyira nagy hatást fog gyakorolni, hogy bizony CCP gondban lesz és akkor mi játékosok is gondban leszünk. Ugyanis tévedés ne essék, el tud jutni a cég arra a pontra, hogy be kell zárni vagy eladni.

Ezek elég messzemenő feltételezések, de a kettő között bármi lehetséges ebben a stádiumban. Feltételezhetően a legnagyobb Devblog fórum kerekedett az egész bejelentésből a Jump drive rebalance-nak.  És nagyon megosztó. Vagy imádják az emberek a kommentár alapján, vagy utálják. Mindenki döntse el maga mennyire tekinti ezt megoldásnak, de a cím igazolta úgy érzem önmagát. Valami drasztikus, elkeseredett lépés kellett ide, ahhoz, hogy a romló tendencia megálljon. A kimenetel közel sem egyértelmű. Érdeklődve várom.

Forrás: http://failheap-challenge.com/showthread.php?17904-Why-only-desperate-measures-will-answer

Reklámok