október 16

Letöltés címke

Caidin Global – Céges Interjú

  1. Hogyan ismerkedtetek meg a játékkal, mi fogott meg titeket (?), sokakkal ellentétben ti nem hagytátok abba 1-2 hónap után az e EVE-t.

 

Adam:

Először jó pár éve találkoztam az EVE-vel, akkor még nem tudtam értékelni, megérteni a játék komplexitását, ez még a régi grafikus motor idején volt. Később újra és újra megpróbálkoztam a játékkal de a trial első pár napján nem jutottam túl. Először 2010. februárjában szippantott be a játék, bő fél évre, majd IRL okok miatt ugyanennyi időt ki is hagytam. Ezután megszületett Adam és azóta is vígan játszom (kisebb nagyobb IRL okok miatti megszakításokkal). Engem a játék szociális része fogott meg legjobban, a terhek és sikerek csapatosan való megélése, a csapatmunka orientált játékmenet és az ehhez tartozó szociális interakciók.

 

Rian:

Alapvetően a bonyolult koncepciók fogtak meg a játékban, részletessége és maga a sci-fi témakör is nagyon tetszett. Láttam benne potenciált és tetszett az egymásra épülő fejlődés is.

Volt szünetem az EVE-ben, de IRL okok miatt, nem pedig azért mert meguntam a játékot. 1 év után visszatértem és azóta folyamatosan, aktívan játszom.

 

Laca:
Legelőször egy volt kollégám mesélt az EVE-ről, még 2009-ben. Megnéztem, de akkor nem fogott meg. Majd egy nagyon jó ismerősöm, aki jelenleg az FGC oszlopos tagja (talán nem haragszik meg, ha megmondom az ingame nevét: SkaPeti) hozta fel a témát 2012-ben, akkor újból megnéztem és akkor már meg is fogott, időm is volt elkezdeni. Nagyon tetszett és tetszik most is az EVE összetettsége, hogy szinte minden mindennel összefügg, ezzel kitűnt a korábban kipróbált MMO játékok közül a szememben, mindez egy olyan világban, ami mindig is tetszett (nagy Asimov rajongó vagyok, így a sci-fi nagyon közel áll hozzám).

 

 

  1. Miér tszületett meg a Caidin Global , mi a cég kialakulásának az előzménye?

 

Adam: Mindig is szerettem volna az EVE-ben nagyobb szerepet betölteni, az első cégalapítási próbálkozásom már a kezdetekkor halálra volt ítélve az alapelvek lefektetésének  és bárminemű EVE-es tapasztalat hiányában. A Caidin Global megalakulásának kezdetekor sikerült egy nagyon jó társra találnom Kessler Lhoon személyében, ő volt az, aki lefektette a cég elvi alapjait, én pedig aki vezettem az akkor még két fős kis cégünket. Aztán elkezdtek jönni az emberek, első körben az ismerősök, majd később bárki aki be tudott illeszkedni a csapatba és elfogadni azt ahogy játszunk. A cég létrejöttének és létezésének egyetlen célja a csapatban való játék, szórakozás és egymás segítése, szerintem ezt teljes mértékben teljesül.

 

Rian:

Alapvetően én megalakulás után csatlakoztam a CAIDINhez, ez ügyben a többiekre hagynám a válaszadást.

 

Laca:

Erről valóban Adam tud mesélni, én is 1 évvel a Caidin megalakulása után csatlakoztam a srácokhoz.

 

 

  1. Milyenek voltak a kezdetek a cég életében, és most milyennek érzitek a cég jelenét?

 

Adam: A kezdet amíg a cég felállt, iszonyatosan nehéz volt, nehezen találtuk a helyünket, ahol meg megtaláltuk a folyamatos megpróbáltatások egyszerűen egy idő után nem érték meg. Folyamatosan túlerő ellen küzdöttünk kevés tapasztalattal, limitált erőforrásokkal. Persze megedződtünk egy idő után, de nem kívánom vissza azokat az időket 🙂 A cég jelene lassan homlokegyenest a másik véglet, megtanultunk a nehéz idők alatt nagyon sok mindent, egyre könnyebb az élet és a megpróbáltatásokat is könnyebben viseljük, sokat segít a RAX háttér és a viszonylag nyugodt környezet, persze mindig vannak problémák 🙂

 

Rian:

Többiek elmondása alapján a kezdet nehéz volt, CAIDIN történetéhez én Irmalinnál csatlakoztam, akkor még nem voltam tagja a cégnek, de akkor ismertem meg őket.

Tetszett a koncepciójuk már akkor, de nem váltottam. Ennek később jött el az ideje, eközben több magyar cég életében is részt vettem, voltam DEFP, FGC majd ezután lettem CAIDINes.

Szeretem volna váltani, és úgy gondoltam hozzájuk csapódom.

Úgy gondolom a mostani helyzet jó , nagyon öszetartó a tarsaság. Perpill a HUN-Reloaded egyik új corpjaként tevékenykedünk. Úgy gondolom jól beilleszkedtünk a mostani helyzetünkbe.

 

Laca:

A nehéz kezdetek után csatlakoztam a csapathoz, de elmondható, hogy egy kis létszámú corp élete sohasem könnyű, nemcsak a kezdetekkor, hanem folyamatosan 🙂

A mostani helyzetünk jó, a RAX részeként van némi hátterünk, de próbálunk a lehető legjobban a saját lábunkon megélni. Persze ez nem működne a Rian által említett erős összetartás nélkül, ami az egyik alappillére a Caidinnek.

 

 

  1. Mivel is foglalkoztok a cégben, hol éltek? Mit csináltok? Mitől térhettek el más cégektől?

 

Adam: A Caidin egy elég multifunkcionálsi cég, van aki gyárt, van aki bolygózik, van aki piros kereszteket lő, van aki csak a pvp-ért játszik és farmol, igazi vegyes banda, a cég igyekszik folyamatosan izgalmas és hasznos projekteket futtatni, mint például az aktuális WH projektünk (kissé nehézkesen indul :D), vagy a már futó gyártó projektünk, és közös bolygózás. Jelenleg a RAX-szal együtt Immensea-ben éldegélünk, de az aktuális deploy minket pont  “haza”, low-secbe vitt, ismerős régiókba. Sokat éltünk low secben és jó néha újra ott pörögni. Eltérni talán csak felfogásban térünk el más cégektől, az összetartás kulcskérdés nálunk, szeretünk szemben úszni az árral és lehetetlennek titulált dolgokkal megpróbálkozni. Néha összejön néha nem de ez sose állít meg bennünket. Mindenkinek fontos az IRL, nálunk IRL az első mindenek felett, ha pedig tudunk, akkor segítünk is az IRL problémákban is.

 

Laca: A cég sok mindennel foglalkozik, elmondható, hogy eléggé univerzálisak vagyunk. Fő profilunk a nullsec/lowsec PvP, de ugyanúgy eljárunk farmolni, termelünk/gyártunk. A WH élet sem áll messze, a corp többször is élt hosszabb-rövidebb ideig különböző méretű WH rendszerben. Jelenleg a RAX tagjaként Immensea régió az otthonunk (már amikor nem megyünk deploy-ra éppen).
Hogy mitől térhet el a Caidin a többi cégtől? A baráti, sőt inkább családias kapcsolat az, ami meghatározza a cégtagok viszonyát. A legtöbb corp elmondhatja, hogy segítik egymást a tagok, nálunk ez sokkal erősebb kapocsként figyelhető meg, mi tényleg odafigyelünk egymásra, nemcsak in-game, hanem real-life is.

 

Rian: Egyetértek Lacával. nincs hozzáfűzni valóm.

 

  1. Mi a véleményetek a jelenlegi magyar EVE közösségről?

 

Adam:

Szerény véleményem szerint a múltat ott kéne hagyni ahol van, a múltban. Fókuszálni kellene minden magyar csoportnak a saját jövőjére és segíteni egymást, ahol lehet. Nem hinném hogy valaha is létrejönne egy nagyobb magyar csoportosulás ami képes lenne megmozdítani bármit is “globálisan”, viszont kisebb célokat könnyedén el tudnánk érni. A jelenlegi magyar közösség kimerül 2-3 öregebb entitásban és egy két felvillanó újabb-ban, akik 1-2 év után eltünnek. Amíg az öregek megvannak, addig nem sok lehetőséget látok az újaknak előtörni. Leginkább a bittervetek által az új játékosokba vert “okosságok” bontják el a magyar utánpótlás bárminemű ambicióit.

 

Rian:

Előre jelezném hogy ez saját vélemény!! Nagy ellentét van a magyar cégek között, de ez megfigyelhető játékon kívűl is (neki 5 tehene van nekem 4, akkor dögöljön meg neki az az 1) .

Nem álmom a nagy magyar közösség, de szeretném ha jóban lennénk egymással és nem egymás ellen mennénk.

Mert az FGC mert a JMU, mert a RAX, felejtsük el, úgy gondolom egy laza szövetség sokkal jobban előre vetítené a dolgokat, mint egymás szapulása.

 

 

Laca:

Ez egy nagyon kényes kérdés… Röviden-tömören: baromi gyorsan el kellene felejteni a múltban történt dolgokat és nem egymásra mutogatni. Inkább előre kellene nézni és KERESNI egymást közös megmozdulásokra, egymást segítve! Ez mindenkinek az érdeke lenne, egyik magyar szövetségnek/társaságnak sem könnyű, de együtt talán jobb lehetne. Én sem azt mondom, hogy szoros szövetségben legyen minden magyar, de egy baráti közösség simán működhetne.

 

  1. Mennyire tetszenek nektek a “nagy” változások, a power projection megszűnése? Jó irányba halad a CCP?

 

Adam:

Őszintén szólva ‘majd leugrottam a székről olvasás közben :D, órákon keresztül olvastam tapsolva a fórumokon lévő könnytengert. Szerintem nagyon jó lépés volt ez a CCP-től, bárki bármit mond. Igen, nehezebb lesz az élet a kicsiknek. Igen, megnő a belépő szint a 0.0 élethez. Viszont a nagyoknak is nehezebb eltaposni az új entitásokat, bár még mindig nem lehetetlen. Ezután már nagyon várom az új sov rendszert és a capitalok rebalanceolását.

 

Rian:

Sztem igen, tetszenek a mostani változtatások, nagyon állóviz most a 0.0. Nehezebb lesz a logisztika, de ahogy eddig is, úgy gondolom kellenek a váltások. Ha CCP nem nyúlna hozzá, a játék egyszerűen unalmassá válna. Most jó az irány, de nagyon sok múlik a megvalósításon.

 

Laca:

Nekem is tetszik. Persze mindenkinek lesz olyan dolga, amit nehezebben fog megoldani az újítások/módosítások után, de erről szól ez a játék, ki tud jobban alkalmazkodni, ki talál megoldást hamarabb egy adott problémára. Az szinte biztosra mondható, hogy felpezsdül az élet, mi már várjuk!

Bízom a CCP-ben, remélem nem fognak elrontani semmit, mindenesetre SiSi-re amint kidobna valami újat, már nézem és tesztelem.

 

 

  1. Ha van amit változtatnátok a játékon, mi lenne az ?

Adam:

Capital Rebalance, valamint a capitalok a logisztikából való teljes kivonása. Capital gyártás megnehezítése, és a jelenleg játékban lévő capitalok nagy részének kigyomlálását. Azt szeretném hogy, a Titánok, Mamik, Carrierek, Dreadek jóval kisseb számban, már-már ritkaság számba menjenek. Ezzel erősíteni a subcap vonalát a játéknak. Jah meg legyen vége a Game of Drones-nak, nerfelném az Ishtart körülbelül egy földigiliszta agyi szintjéig.

 

Rian:

Úgy gondolom, hogy jó irányba halad a CCP. Amit kiemelnék az a drón hadviselés túlzott elterjedése a többi fegyverrendszerrel szemben, ezen kellene valamit változtatni.

 

Laca:

Jelenleg megvárom az elkövetkező patch végleges módosításait, hogy mennyire fog nagyot ütni, utána visszatérhetünk erre a kérdésre.

 

 

  1. Mennyire tölt be lényeges szerepet a PVP a corp életében?

 

Adam: Mondjuk úgy hogy ha mást épp nem tudunk csinálni akkor PVP-zünnk, és általában nem nagyon tudunk mást dolgot kiötleni. 🙂 Rengeteg dolgunk volt már a játék ezen részével, és vannak kivételesen jó tudású, és tehetséges pilótáink PVP színtéren. Persze ez nem azt jelenti hogy nem bukunk hajókat, vagy csak killjeink vannak, rengeteget hibázunk és tanulunk minden alkalommal. PVP szinten magyar viszonylatban nem vagyunk rosszak, talán az aktuális top 10 cégben is benne vagyunk, ami ha igazam van egy ilyen közép-kis létszámú és ilyen fiatal corpnál nem is olyan rossz teljesítmény.

 

Rian:

Eléggé, eljárunk roamolni, kempelni. Valamikor sikeres, valamikor nem.

 

Laca:

Hmm… Eléggé 🙂 nincs olyan nap, hogy kisebb-nagyobb csapatban ne mennénk egy kört valamerre 🙂 Persze nem mindig van szerencsénk, de ez a PvP velejárója 🙂

 

Advertisements