november 12

Letöltés címke

Starsector – játék bemutató leírás

A Starsector egy 2D űrhajós játék, ami még alpha stádiumban van. Az alap játék önmagában nem lenne elég, hogy írjak róla, de szerencsére egy nagyon MOD barát játékkal van dolgunk, így kiváló kiegészítőket lehet hozzá találni.

A játékot itt találjátok: http://fractalsoftworks.com/

Majd érdemes elmenni rögtön megnézni milyen MOD-ok találhatóak hozzá és próbálkozni. http://fractalsoftworks.com/forum/index.php#1

Akkor rögtön egy gyors bemelegítés, az alap játék ötlete nagyon jó, de a megvalósítás még totálisan kezdetleges, mintha valaki csinált volna egy vázat egy játékhoz és nagyon lassan haladna vele. Amint ráhúzunk egy mod-ot, onnantól kezdve ez az érzés megváltozik és szinte egy tökéletes kész játék élményét kezdi adni. Nekem legjobban momentán az Ironclads mod jött be és erről is fogok írni, de természetesen van itt EVE-es, StarTrek, stb mod is, lehet keresgélni, van több jó is. Kifejezetten a régi pirates gold hangulata van a játéktól az embernek, főleg ha kalóznak megy valaki.

starsector001

Akkor beszéljünk kicsit erről a moddal kiegészített alap játékról. A szituáció a következő: Bő 200 évvel a jövőben vagyunk valamikor a 2200-as években, az emberiség kijutott az űrbe és 4 különböző frakció létezik: RSF (ruszkik), ISA (amcsik), XLE (kínaiak), UIN (valami vegyes egyéb). Az RSF és az ISA természetesen lövi egymást, a többiek semlegesek egymással. Emellett még van egy alien, egy rokh meg persze kalózok. Az alien és a kalóz az mindenkinek ellenség. A térkép valami ilyesmi, bár ez MOD függő, de hasonló fog fogadni minket általában.

starsector003

A játék elején kérdések segítségével alakítja ki a kezdő skilleket a játék. RPG szerűen fejlődik a karakterünk, ahogy kvázi bármit csinálunk és tapasztalatot szerzünk vele. Akár harcolunk, kereskedünk, bányászunk, stb. Szóval ha eldöntöttük, hogy mivel kezdünk akkor ott vagyunk egy rendszerben egy kis hajóval és el kell döntsük mit csinálunk. Ha nem kalózok vagyunk, akkor a kereskedés reális opció, így érdemes megnézni mely állomások milyen anyagot termelnek és vesznek. Ez eleinte kicsit nyögve nyelős lehet, mert kevés a pénzünk kicsi a cargonk, de szépen fel lehet tornászni a creditjeink számát. Elég nehéz a játék, szóval az elején könnyű elrontani, elfogy az üzemanyag, elkap egy kalóz. A legénység is fejlődik, ezáltal a hajóink teljesítménye is javul. Persze csodákat ne várjunk. Fregattjainkkal nekiugrunk egy erősebb vagy nagyobb hajóból álló flottának, akkor meg fogunk pusztulni.

A civil és katonai hajók közötti különbség nagyjábol olyan, hogy a civil hajók ilyen leselejtezett 100 éves katonai vackok. 🙂

Pár apró infó. A hajón levő legénység, valuable-t fogyaszt, legénység számától is függ, meg ha javítani kell valamit akkor többet, vagy ha túl vagyunk terhelve akkor is pusztítják. Ha elfogy, akkor elkezdenek elromlani dolgok, el-eltűnhet némi rakomány, megrongálódik a hajó és hasonló. Szóval nem akarunk ilyet, mindig legyen elég nálunk. A másik fontos az a fuel, ez az amivel a hajó(k) a hypertérben működnek és haladnak. Ha elfogy miközben épp megyünk valahova, akkor a hajónk szép lassan elkezd sodródni a legközelebbi gravitációs kút felé (csillag), amíg az ki nem rántja a hypertérből. Ez akár egy ellenséges vagy lakatlan rendszer is lehet, ami roppant kellemetlen tud lenni.

Ha jól csináljuk a dolgunkat, akkor szép lassan elkezd hízni a pénztárcánk és tudunk újabb hajókat venni. Persze lehetséges akár egy sérült hajó elfoglalása is, de ezt csak nagy és erős hajókkal próbáljátok ki, mivel elég nagy esélye van annak, hogy a fedélzeten levő pár túlélő bekapcsol valami önmegsemmisítőt és a hajótokkal együtt robban fel. Több hajó esetén persze az üzemanyag fogyása is több, de több a cargó, többet tudunk szállítani vagy zsákmányolni, stb stb.

Hacsak nem valamelyik frakció katonaságában kezdünk, úgy csak a polgári hajók állnak a rendelkezésünkre eleinte. Ezek jellemzően kiszuperált katonai járőr hajók, fregattok, destroyereket jelentenek eleinte. A fittelés roppant érdekes, mivel itt szerencsére elég jó elvet követtek a fejlesztők. Vagyis minél nagyobb a hajó, annál több a fegyver slot is, nem mellesleg sok kis löveg hely van egy nagy hajón is, amire célszerű ilyen elhárító fegyverzetet tenni (point-deffense), amik a beérkező rakéták vagy fighterek semlegesítésére szolgálnak. A tutorial elég jól elmagyarázza a különböző fegyverek működését és célját, illetve, hogy milyen is a harc, de erről majd még később.

A kereskedésen kívül lehetőség van az aszteroidák bányászatára, elhagyott romos állomások átkutatása valami használhatóért, kalózok kergetése avagy kalózkodás, nyersanyagok szállítása, elhagyott de ép állomás beindítása és saját bázis fejlesztése, stb.

starsector002

A harcok két féle módban alakulhatnak ki, egyik amikor mindkét fél támad a másik amikor az egyik megpróbál elmenekülni. A pálya elrendezése némiképpen eltér a két esetben, de jellemzően mindig vannak elfoglalható bólyák a pályán amik valami bónuszt adnak utána a birtoklójának.

starsector004

Játék stílusnak megfelelően többféle módon lehet a flottát felépíteni. Kicsi de gyors hajókkal vagy lomha de nagy és erősekkel, amik megvédik a nagy esetleg nagyon nagy szállító hajókat is amolyan konvoj jelleggel. A vadászok igen jó elfogók és ha van hordozó is a flottában, akkor elég jól bírják a gyűrődést, illetve nem nagyon számít ha szétkapják őket, mert már küldik is ki a következő rajt.

  • Fighterek és bomberek megfelelő használatához szükség van legalább egy olyan hajóra, ami hordozó is, van fight deck-je, így a vadászok tudnak utánpótlást kapni.
  • Tov hajók képesek más hajókat húzni, így növelni a végsebességüket, így akár egy lomhább hajóval is el lehet érni nagyobb sebességet, nem lassít annyira le.
  • A különböző fajok hajói jelentősen eltérnek, van aminek egyáltalán nincs pajzsa, míg van ami front van ami omni pajzzsal rendelkezik, de mindegyiknek van valamekkora armorja és persze hull-ja. Ha a hull elfogy akkor a hajó ki van lőve, de még nem pusztult el.
  • Harcok során figyelni kell a flux termelődésre amit mind a fegyverek, mind a pajzsod ha lövik növeli, ha túlcsordul akkor rövid időre megbénul a hajó, bár mozogni még így is tudsz, de se lőni, se pajzsok.
  • Egy semlegesített hajó, ha tovább lőjük, akkor bizony meg fog semmisülni.
  • Néha előfordul, hogy a lootolásnál, salvage begyüjtésnél egy-egy ellenséges hajó ismét üzemképessé válik. Ilyenkor van lehetőség szétlőni vagy megpróbálni elfoglalni. Lehetőleg nagy és erős vagy megerősített hajókkal próbáljátok, mert könnyen a dokkolt hajó is felrobbanhat, ha bekapcsolják az önmegsemmisítőt. Persze ha sikerül, akkor +1 hajó! 🙂
  • Finance állomáson lehet kölcsönt felvenni, csak legyen nálunk elég vissza is fizetni majd.
  • A bányászat is hozhat rövid távon egész jó jövedelmet.
  • A hajók bizonyos mértékben átépíthetők (kalóz vagy katonaság), így egész más statokkal is bírhatnak mint az alap verzió.
  • Itt nincs Concord! 🙂

Commentekbe jöhetnek, hogy ki hányas szintig jutott és milyen frakcióval és milyen hajókat sikerült megvenni, szerezni!

Reklámok