A fregatt PvP alapjai Skunk Módra II.

Már négynél is több hónap eltelt, mióta megjelent a témában az első bejegyzés, melynek őszintén szólva nem nagyon terveztem folytatást, úgy gondoltam, hogy nagyságrendileg mindent leírtam, amit a témában le szerettem volna írni. A hozzászólásokban azonban többen is megjegyezték, hogy várják a következő részt. Ekkor még nem nagyon tudtam, mi tartalmasat írhatnék, az azóta eltelt idő alatt azonban szárba szökkent egy gondolat. Több éve is már annak, hogy az EVE-ONLINE.HU oldal fórumán páran indítottak egy kezdeményezést, mely a játékban található hajókon alkalmazható fitteket boncolgatta volna. Ez a kezdeményezés azonban több okból sem működött. Meglátásom szerint a tartalmas hozzászólások hiányán kívül a legnagyobb probléma az volt, hogy a próbálkozók minden hajóra megpróbáltak valami fittet bemutatni, függetlenül attól, hogy az a fitt jól működött-e vagy sem, hogy ugyanaz a fitt egy ugyanannyiba kerülő hajón sokkal jobban muzsikált-e vagy sem. Meglátásom szerint teljesen felesleges bemutatni ugyanazt a fittet egy condoron és egy kestrelen is, ha az a condoron jobban működik.

 

A következőkben megpróbálok bemutatni pár fittet, melyeket corpom, az SWKS már régóta repül, mindegyik fit teljesen kitesztelt, bizonyított. Mivel mi FW-ben ténykedünk, a repült hajók méretét erősen befolyásolják az FW plexek, plusz fregatt PvP-ről van szó alapvetően, így a hajók (egyelőre) erre az osztályra fognak korlátozódni, beleértve a faction változatokat is, a T2 változatok (egyelőre) mellőzve lesznek. Érdeklődés és megfelelő mennyiségű szabadidő esetén ezekről is írhatok majd (vagy valaki más :P). A téma így is olyan sok hajót érint, hogy nem fogom tudni és nem is akarom mindet egy bejegyzésben bemutatni. Először a leggyakrabban repült hajóinkat, a caldari vonalon mozgókat boncolgatnám egy picit. Ha úgy ítéltetik meg a bejegyzés, hogy hasznos, és szívesen olvasnátok a többi fittről is pár sort, akkor majd jön a többi is.

 

Mint azt a fent említett első bejegyzésben taglaltam, PvP-ben talán a legmeghatározóbb tényező a két hajó közötti távolság kontrollálása. Aki ebben sikeresebb, az valószínűleg győztesként, de legalábbis nem vesztesként fog kikerülni a kűzdelemből. Ennek alapján megkülönböztetünk kiter, closer range kiter és brawler hajókat. Ennek megértése, és helyes használata kulcsfontosságú ahhoz, hogy az alant felsorolt hajók fittjeit megértsük, a hajót pedig sikerrel repüljük.

 

A következő fittek EFT 2.26-os változatában, 2015.01.31-én készültek. Amennyiben ettől jóval későbbi időpontban nézegeted ezt a bejegyzést, elképzelhető, hogy a CCP már változtatott a hajók/modulok tulajdonságain, így egyes fittek esetlegesen más statisztikákkal rendelelkezhetnek.

A fittek mindegyike All level 5 skillekkel kerül bemutatásra, bármiféle implant és booster, drog nélkül. Ezek megléte esetén a hajó jóval hatékonyabb lehet, illetve amennyiben valamely modult nem tudod fittelni a TE karaktered skilljeivel akár PG/CPU hiány miatt, akár azért mert nem tudod használni még az adott modult, akkor implantok/skillezés /az adott modul metásra cserélésével küszöbölhető a probléma.

 

Nos, először a kiter kategóriába tartozó, dampnert használó CONDOR-HOOKBILL-GARMUR hármasról lenne szó. Itt kapásból képen is vágom a bevezetőmben leírtakat, mely szerint nincs értelme bemutatni ugyanazt a fittet három hajóra. Miért nem csak a legjobbat mutatom meg? A válasz ez esetben egyszerű. A CONDOR és a rajta lévő fitt rendkívül olcsó, az SWKS-ben gyakorlatilag ez a kiter harcmodorra rendszeresített tanuló hajó. Amint a pilóta úgy gondolja, hogy kész tovább lépni, jöhet a HOOKBILL, mely a sebességét leszámítva mindenben jobb mint a CONDOR, viszont lényegesen drágább is. Ebben a kategóriában az ultimate hajó a GARMUR, mindenben felülmúlja az előző kettőt, viszont az árából bőven kijön pl. öt T2 fittes RUPTURE. Repülését ezért tényleg csak annak javasoljuk, aki már tényleg tudja mit csinál, és akit nem vág földhöz egy negyed milliárdos hajó elvesztése.

 

Screenshot_3

 

 

Screenshot_4

 

Screenshot_6

 

Nagyrészt eme hajóknak köszönhető az SWKS iránti mérhetetlen szeretet kialakulása 🙂 Az alap koncepciót jó pár évvel ezelőtt Shaak’Ti alkotta meg. A modulok/hajók azóta már keresztül mentek pár nerfen (szeretnénk azt gondolni, hogy az általunk EVE-szerte elterjesztett koncepció miatt), mégis nap mint nap használjuk őket. Elemezzük akkor picit a fenti fitteket.

Kiter lévén az MWD-hosszú pont páros adott. A Pimpelt MWD leginkább a capstabilitás, és nem a PG/CPU szükéséglet miatt lényeges. A hajók viszonylag alacsony DPS-el rendelkeznek, így nem egyszer előfordulhat, hogy hosszú perceken keresztül tartó csatát kell vívniuk. A hajó elsődleges védelmét pedig az adja, hogy rendkívül nagy sebességgel, viszonylag nagy távolságról püföljük az ellenfelet, ahova a fegyverei nem érnek el/nem tudnak le-tracking-elni. Gáz lenne ha caphiány miatt lekapcsolna az MWD. Második védelmi vonalunkat a dampok adják. Maxos skillekkel a két damp több mint 60%-kal csökkenti ellenfelünk targeting range-ét. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb destroyer/fregatt osztályú hajót képesek leszünk ledampolni 20km-es target range alá, melynek következtében 20-24 km között manőverezve/pontozva őt úgy tudjuk lelőni, hogy hozzánk se tud érni. Kivételt képeznek ez alól a szemfüles auto-targeting missile használók, és azok, akik még azelőtt ránk rakták a drónjaikat, hogy ledampoltuk volna őket.

A hajók tűzerejéről: a számok maguktól beszélnek, látszik hogy melyik hajónak mennyi a DPS-e. Fontos megjegyezni, hogy a pici, extrém gyors AB-s (SUCCUBUS), esetleg 10 MN AB-vel szerelt destro/frig méretű hajók ellen nagyban csökken a hajó tűzereje, köszönhetően a rakéták sebzési mechanizmusának (explosion radius/velocity), esetleg a gyors hajókat utól se érik. Minden más esetben azonban majdhogynem 100%-os leadott DPS-ük van, szemben a turretes hajók egy-egy becsúszott mellélövésével, amiknek köszönhetően akár harcot is veszíthetünk. A garmur itt is a többi hajó fölé emelkedik mind a leadott DPS nagyságában, mind pedig abban, hogy ő mind a 4 sebzéstípusra megkapja a bónuszait. Nem mindegy, hogy egy wolf-ot EM-el vagy Explo-val püfölünk 🙂

A hajókon a többi fitt tulajdonképpen a sebesség növelését, a capstabilitás megteremtését és a targeting range kitolását szolgálják. Ez utóbbi szolgál talán még némi magyarázatra. Ha egy hajónak nagy a sebessége, viszont kicsi a target range-e, akkor gyakran előáll majd egy olyan helyzet, hogy előbb érünk pontozó távolságba, mint hogy a hajónk fellockolta volna az ellenfelet. Ez a boost nélküli hajóknál igazából nem lényeges különbség, de pl. egy loki boostolt garmur simán messzebb pontoz, mint a lockol, ez pedig nem igazán ideális.

 

Nos, ennyi lett volna a fittek bemutatását megcélzó cikksorozatom első része. Hozzászólásokban bárki kifejtheti (sőt, kérem, hogy fejtsétek ki!) a véleményét nem csak a fittekkel kapcsolatban, hanem arra vonatkozólag is, hogy jöjjön-e folytatás. Ha lesz, ott már több hajó kerül bemutatásra, mivel a kicsit hosszúra sikeredett bevezetés végett ez olvashatatlan hosszúságúra nyúlt volna több fitt esetén.

 

Köszönöm mindenkinek, aki végigolvasta, aki hozzászólt, remélem, senki sem érzi úgy, hogy elpazarolt idő volt az életéből eme iromány végigolvasása 🙂

Advertisements