február 15

Letöltés címke

Very::PvP // Első pvp tapasztalatok

Very Tough 2012 szilveszterén jött világra, buddy invite + 1 ajándék PLEX csábított az EVE-be. Az elején csak trader akartam lenni (amit mutat az is, hogy az első egymillió SP-ből 600.000 trade skillekbe ment), de aztán egyre jobban érdekelt az akciódúsabb része is a játéknak. Az elején két jóbaráttal játszottam, egyikük ugyancsak új volt, másikuk már sok éve játszott, 0.0-ban élt a fő karakterével. Ő csinált egy altot, aki velünk volt Empire területen. Faction Warfare-ben még ő sem vett részt, de azt hallotta, jól lehet vele ISK-t szerezni, ezért hármasban mentünk az Amarr-Minmatar warzone-ba, hogy megszerezzük a PLEX-re valót.

Lehet, hogy fekete foltnak számít egy pvp-orientált ember életében, de miért tagadnám: Az elején csak Venture-ökkel mentünk plexelni, és ha akármi meg akart minket támadni, akkor vagy elkergettük a 3 noob karakter „hatalmas” dps-ével 3 bányászhajóban, vagy elmenekültünk.

Közben elkezdtem már a harci skilleket tanulni. A rakéták tetszettek a legjobban, így a Caldari frigate és a missile skillek voltak a palettán. Első fitjeim nevetnivalóak voltak mostani szememmel, látszik, hogy még nem sokat tudtam az EVE pvp-ről.

Első pvp loss

 

Első lossom egy venture volt, de arra már nem is emlékszem, hogyan. Gondolom, hogy plexeltünk, és bejött valaki és lelőtt. De az első tényleges pvp lossomra (és killemre) emlékszem.
Még nem léphettem be a corporationbe, amibe a barátaim már benne voltak, mert még nem volt egymillió SP-m, és az volt az alsó határ. De attól még mehettem velük roamingolni.

 

Szubjektívebb élménybeszámoló

 

Mi kis hajókban voltunk, és az egyik kapun találkoztunk egy naaagy hajóval, és hatalmas csata alakult ki. Akkora volt a kavarodás, azt sem tudtam, mit csináljak, hova kattintsak. Engem támadott először a nagy hajó, és le is lőtt, de előtte azért sikerült nekem is belelőnöm pár rakétát. Nem csak engem lőtt ki, hanem egy ismerőst is. De végül meghalt, bár én akkor már a közelben sem voltam, elmenekültem a kapszulámmal, nehogy azt is kilője.
Pozitív élményként maradt meg bennem ez a csata, és vártam, hogy még több ilyenben lehessen részem. Mondjuk azért inkább úgy, hogy megmarad a hajóm…

 

Objektívebb értékelés

 

4 fregattal nekmentünk egy thrashernek. Én annyira nem tudtam még az alapokat sem a pvp-ről (pl. range tartás), hogy egy light missile-al felszerelt, pont nélküli hajóval ügyesen belemásztam a destroyerek egyik DPS-királyának a képébe. Béna voltam még nagyon, de szerencsére a lelkesedésem megvolt, és a jövőt néztem, hogy lesz ez sokkal jobb is. És lett is.

Mindhárman egy Amarr FW corporation tagjai lettünk, ahol voltak „nagy öregek”, akik próbálták megmondani a tutit. Voltak corp fitek hajókra, és FW-roamok. Annyira amarr volt ez a cég, hogy kb. csak az amarr (és a pirate) hajókat tartották valamirevelónak, le is szóltak engem, hogy caldari hajóval akarok repülni. Ez engem különösebben nem érdekelt, ez tetszett és kész. Ennek ellenére kipróbáltam a tormentort és a punishert is pvp-ben, utána jóideig nem is ültem bele semelyikbe sem 🙂 Ez a corporation meg is szűnt hamarosan, így a 24th Imperial Crusade-ben kötöttem ki, mert az FW és a pvp vonzott.

Kestrelt repültem az elején, és mivel a rocket skillt lehetett a leghamarabb T2 fitre kitanulni, rocketes Kestrelt. Nagyon szerettem, csináltam belőle dual MASB-os verziót, buffertankos webes verziót, és egyedül mentem FW-területre, mert vagy nem értek rá ismerősök, vagy nem akartak épp jönni.

A taktikám egyszerű volt. Odamentem az ellenhez, orbit 500, woosh-wooh, és lesz ami lesz. Azt hiszem, nem kell részleteznem a hatékonyságot. Legalább arra ügyeltem, hogy túlerőnek és nagyobb hajóknak ne menjek neki.

Kis kitérés: A loss elfogadása felfogás kérdése

 

A csapból is az folyik, hogy „Ne ülj bele olyan hajóba, amit nem vagy kész elveszíteni”, és ezt csak megerősíteni tudom. De egy-két kis dolgot még hozzá tudok talán tenni ehhez, magamból kiindulva. Az alábbiakat szerencsére vagy magamtól is megértettem, vagy mástól tanultam, mivel igaza volt:

  • Amíg nincs olyan jó skillem egy-egy hajóra, addig nem lesz túl sok esélyem vele mások ellen. Ha már „all-lvl-4 + T2” szintig eljutok egy hajóval, akkor kezd jó lenni.
  • Meg kell tanulni repülni a hajókat. Egyeseknek ez kevés idő, másoknak több. Nekem időbe telt, mire rájöttem, hogy a pvp nem csak abból áll, hogy „approach” vagy „orbit 500”, és woosh-woosh, aztán várom, ki nyer. Nem magamtól jöttem rá, hanem corptársak mondták, hogy blasteres hajó ellen ne menjek olyan közel. Akkor hirtelen megnőtt a hatásfoka a dual webes hajóimnak. 🙂
  • Sokszor volt olyan régen is és most is, hogy úgy veszítettem el egy fightot, hogy az ellenfél már hullban volt, akár csak 5-10%-on. Ilyenkor mindig arra gondolok, hogy ha még 2-3 releváns skill eléri a lvl 5-öt, akkor már én nyertem volna, és loss ide vagy oda, jó fight volt.

Kitartó voltam. Mondta több ismerős is, hogy „EVE-ben úgy tanulsz meg pvp-zni, hogy veszel 100 fregattot, és elveszíted. Majd 100 cruisert, és elveszíted.” – szerencsére nem kellett 100 lossig eljutnom. Egy (mindenféle számítógépes dologtól független) IRL találkozó alkalmával ismertem meg egy másik EVE-játékost, aki ajánlotta, hogy nézzem meg az eve-online.hu oldalt. Pár cikket olvastam, de a legjobban a fórum toborzó részlege érdekelt. Kettő corporation keltette fel a figyelmem, az egyikre már nem is emlékszem, melyik volt. A másik érdekelt jobban. Amarr FW corporation, és a leírásban nagyon tetszett, hogy nem volt sok megkötés, kb. csak az, hogy szeresse az ember a pvp-t. Ez stimmelt, fel is vettem velük a kapcsolatot.

Először csak beszélgettem velük, de már akkor is sokat tanultam. Kaptam jó fiteket rocketes hajókhoz, és pár tanácsot is, hogy hogyan érdemes repülni őket. Közben beléptem egy másik corporationbe, mert úgy éreztem, hogy még nagyon messze vagyok attól, hogy Shirakos lehessek – de attól még nagyon jó volt beszélgetni velük, tanulni tőlük addig is.

Már akkor sokat hallottam a “pont range”, “web range” kifejezéseket, és hogy ez milyen fontos, de akkor még annyira nem fogtam fel, hogy tényleg mennyire. Abból indultam ki, hogy nekem csak rocketes hajóm van, azzal úgyis csak közelre lövök, inkább nézem egyelőre azt, amit ebből lehet kihozni. Ez a hozzáállás amúgy szerintem hasznos tud lenni. Jó nézni a jövőbe, hogy mi lesz majd egyszer, ugyanakkor – főleg noob karakterként – inkább azt tartsuk szem előtt, hogy a jelenlegi dolgokból mit tudunk kihozni.

Talán egy-két hete “lógtam” a Shirak chatszobában, amikor egyszer RudeX kérte, hogy beszélgessünk kicsit TS-en. Meglepetésemre a beszélgetés vége az lett, hogy amint stationön leszek (épp pvp-t kerestem valamerre), jelentkezhetek is a Shirakba, és felvesznek.

Így lett Very Tough a Shirak Skunkworks tagja. A Shirakos kezdeti időket szerintem már egy másik cikkben fejtem ki. 🙂

Lehetséges további cikkek

Bár nem volt meg a 3 comment egy címre sem az előző cikkem végén, a kezdetekre volt 2 is, harmadiknak odaképzeltem, hogy én is szívesen írok róla, így született ez a cikk. Az alábbiak közül ha legalább 2 comment érkezik akármelyikre, azt megírom:

  • Very::PvP // Noobként a Shirakban (Very Tough első tapasztalati és élményei a Shirak Skunkworks-ben)
  • Very::PvP // A sokrétű Tristan (Egyetlen hajó, mennyi lehetőség! Brawler, kiter, melee kiter, buffertankos, aktív tankos, stb…)
  • Very::PvP // Solo pvp tanácsok (Először 1v1-et írtam, de szívesen megyek bele sok v 1-be is, ha úgy érzem, hogy érdemes megpróbálni)
Advertisements