március 08

Letöltés címke

Sov változás, CCP, hogy mi van?

2015-03-03 emlékezetes nap volt. Fozzie postolta a sov változásokkal kapcsolatos újabb infókat amik úgy néz ki alapjaiban fogják felforgatni a játék jelenlegi menetét.

http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/politics-by-other-means/

Ami biztos, hogy nyáron érkeznek ezen változások, és nem kevés változás lesz. A jelenlegi sov rendszert egy capture the flag játékká akarják változtatni, ahol constelláció szinten kell védeni a területet. A célok között szerepel, hogy a korábbi egy rendszerbe koncentrálódó hatalmas létszámot megpróbálják szétoszlatni sok rendszerbe jóval kisebb létszámokká. Ismerkedjetek meg a szóval: Entosis Link Ezekkel a modulokkal lehet majd bármilyen struktúrát manipulálni, reinforce-olni. Amennyiben egynél többen próbálnak egy struktúrán akkor senki nem halad. Főbb információk:

 

  • Requires the skill Infomorph Psychology (rank 1 skill).
  • Low fitting requirements, uses high power slot.
  • Only one may be fitted per ship.
  • Cannot be used by trial accounts.
  • Maximum range of 25km for Tech One, 250km for Tech Two.
  • Requires a target lock on the structure.
  • Capital Ships would have restrictions for using these modules, most likely in the form of a role bonus that increases the cycle time by 400% (this means a 10 minute cycle time for a T2 Entosis Link on a capital ship).
  • A clear visual effect shows which ships are applying Entosis Links.
  • Build costs of approximately 20 million isk for Tech One, and approximately 80 million isk for Tech Two

A modul funkciói:

  • Activating newly deployed Territorial Claim Units and Infrastructure Hubs
  • Reinforcing Territorial Claim Units, Infrastructure Hubs and Outposts during their vulnerability period
  • Disabling and Enabling Station Services
  • Capturing Command Nodes during Sovereignty capture events

Alap esetben 5-10 perces ciklusok lesznek a modulokon, ha a rendszer nem lakott. Ha a rendszernek van sov, industry, military szintje, akkor ez fel mehet akár 40 percig is. A rendszer védője beállít egy 4 órás ablakot amikor támadhatóak a sovjai. Ha sikerült reinforce-ba lőni őket, akkor 48 óra múlva lehet a timernél küzdeni. A har a constellációban megjelenő node-oknál folynak majd, amiből 10-et kell elfoglalnia bármelyik félnek. Védekező oldalnál csak a területet bírtokló alliance számít. Szövetségesei csak az ellenfél lövésében tudnak segíteni neki. Ha nem sikerül megvédeni az állomást elsőre, akkor bekapcsol a Free Port és onnantól bárki dokkolhat. (Köszi CCP).

Ezen kívül tegnap publikáltak az ausztrál eve találkozón további részleteket.

http://evenews24.com/2015/03/07/eve-2-0-an-economy-of-violence/

Ebből mindössze a supercapitálokkal kapcsolatos terveket emelném ki.

Supers become some kind of force multiplier giving wormhole like bonus’s to fleet or system or allies. They will not be damage ships anymore.

Az EVE dúrván átalakul nyáron, ahogy a dolgok kinéznek. A sov szerzés jelentősen könnyebbé válik, főleg azokon a helyeken, ahol nem laknak. A lakott constellációk védelme jobb a sov szintektől függően, de ez sem fog megvédeni attól, ha valami entitás oda akar menni kibaszni veled csak úgy “lol”-ból.

93ce4o4

A rendszer nagyon erősen a támadót favorizálja majd. A védő eldöntheti, hogy mit akar megvédeni, ha meg tudja. Viszont 0.0 viszonylag nagyobb része nem véletlenül lakatlan. Sok terület nem alkalmas jelentős létszám fenntartására. Kombinálva a logisztika megnehezítését a sov rendszerrel, az empiretől távol levő sovok nem lesznek nagyon csábítóak kis és új entitások számára. Aki mégis beköltözik valahova, az majd kockáztatja, hogy pikk-pakk resetelik a sovját akár a móka kedvéért is.

Beszélgettünk róla, hogy vajon mit is akar most a CCP. Nyílván nem tudjuk pontosan, hogy a játékosok milyen arányban vannak régiek és újak. Ha a játékosok 90%-a 1 és 9 hónap között van, akkor érthető, hogy a CCP-nél is olyan lesz a scope, hogy az ő játékuk legyen élvezetes és rájuk fogják a játékot optimalizálni. Az EVE még mindig egy régimódi játék, ahol a játékot magát is el kell sajátítania a játékosnak, a játékban nem igazán lehet elérni komoly dolgokat napi 15 perces játék időkkel, amihez a WoT-on és LoL-on szocializálódott mai fiatalok szoktak. Ennek oka lehet, hogy a CCP próbálja változtatni a játékot, akár azért, mert több játékost szeretnének, vagy ez már egyfajta kényszerpálya is lehet, nem tudjuk. Annyi viszont biztosnak látszik, hogy ez az irány nem a régi játékosok iránya. Ha 0.0 nem ad kontentet az idősebb karaktereknek, akkor erősödik majd az empire-ben bohóckodó, gankoló játékosok száma, ami (egyik új játékosunk véleménye alapján is), rontja a a kezdők játék élményét, akár el is hagyják a játékot.

Öreg karakterként egy csapásra kibelezni egy játékformát, amibe 1-1,5 évet traineltek játékosok, kissé bosszantó. Persze értem én, hogy az eredeti elképzelések alapján jóval kevesebb volt tervezve a játékban. A játékban a pénz szerzés túl egyszerűvé vált az idők folyamán, ami supercapital és titán boom-ot okozott az elmúlt pár évben.

Nekem személy szerint nem tetszik, ahogy lol-osítják a játékot, de majd adaptálódik mindenki és ha más nem megtalálja mindenki a maga játékát, ami lehet, hogy a noob-ok lövöldözése lesz fregattokból… hát. CCP kössed fel a gatyát, mert ha elbasszátok, sokan fognak új játék után nézni!

 

Advertisements