május 02

Letöltés címke

Temporary Founded Hideout – Céges interjú

 

1. Hogyan ismerkedtél meg a játékkal, mikor kezdtél el eve-ezni?

Christina Whine: Több éves nyálcsorgatás után, 2010-ben volt egy sikertelen 14 napom, tutorial közben elvesztem az űrben, és bár nagyon tetszett a játék, egyedül voltam, és nem találtam meg a helyemet. Végül pár, másik játékban megismert baráttal 2012-ben nekiálltunk újra. Ekkor már nem bíztuk a véletlenre, egyik társunk ugyanis EVE veterán volt. A kedvünkért visszatért EVE-be, adott nekünk 21 napos trialt, rengeteg segítséget, játékos cégben kezdhettünk. Elsőre is tetszett a játék, de nem találtam fogást rajta, másodikra viszont telitalálat, azóta is szünet nélkül játszom. Ebből is látszik, hogy sajnos ebben a játékban egyáltalán nem mindegy, milyen háttered van, akár már kezdéskor is.

2. Hogyan született a kiképző cég?

CW: A szép sztori az lenne, ha azt mondanám, hogy én vagyok Terézanyu, és a kezdetektől az egész életemet arra tettem fel, hogy senki ne jusson arra a sorsra, mint én az első próbálkozásomkor, de a valóság sokkal érdekesebb. Részemről szerencsés és szerencsétlen véletlenek hada kellett hozzá, hogy egy kiképző cég vezető pozíciójában találjam magam. Bár más játékokban volt már tapasztalatom közösségépítés terén, és hajlamom is van a kezdőket felkaroló kezdeményezésekre, ez nem egy előre tervezett dolog volt. A céget csak egy válltörés utáni kényszerpihenő idejére csináltam, kizárólag a saját altjaim számára. Lehet, hogy ha akkor hajnalban nem ér baleset melóba menet, ma talán nem is létezne ez a cég, se a magyar incursion közösség. De a sors néha érdekes módokon tereli az embert a jó irányba.
Első padavanomba a hun csatornán futottam bele véletlenül, gyógyulás közben. Ez a találkozás olyan jól sikerült, hogy mégse szüntettem meg a céget, hanem tudatosan kezdtem el keresni mellé új játékosokat. Akkoriban a fő karakteremmel már nulsecben játszottam, így eredetileg csak fél éves időszakra ajánlottam fel a céget a jelentkezőknek. A többség viszont úgy döntött marad, hamar kialakult egy keménymag, akik cégen belül valósították meg minden tervüket, ezzel rengeteg új lehetőséget és contentet teremtettek. Ahogy nőtt a létszám, én is egyre több időt és energiát szenteltem a cégnek, nemrég feladtam nulseces életemet is, jelenleg már teljes erőmmel ennek a cégnek, és mellékprojektjeinek szervezésével foglalkozom. Ma már a legnagyobb és legaktívabb magyar cég vagyunk highsecben, az egyik legsokoldalúbb tevékenységi körrel, ami cseppet sem korlátozódik highsecre.

3. Miben rejlik a cég sikere?

CW: Abban, hogy hiánypótló tevékenységet folytatunk. Teljesen kezdő, néhány napos, sok esetben alig néhány órás karaktereknek segítünk elindulni, saját lábra állni, és hosszú távon megmaradni a játékban. Ez az esetek túlnyomó részében egyáltalán nem nehéz feladat, mégis sok türelem kell hozzá, hiszen az első kérdések mindig ugyanazok, később viszont minden út egyedi, nem lehet egy sablont ráhúzni mindenkire. Nemzetközi szinten erre a célra ott van az Eve-University, de sok magyar játékosnak nincs meg a kellő angol tudása egy nemzetközi céghez. A magyar kiképző cégek viszont – mint pl. az Ordo, az FGA, és a Huhog – teljesen érthető, és logikus módon, a nagy cégek előszobáiként funkcionálnak, és kifejezetten arra a közegre, tevékenységre, és célra képeznek pilótákat, amit az anyacég vagy alliance csinál. Mi ezzel szemben függetlenek vagyunk, a kiképző cég létezésének célja, és értelme nem egy adott cégbe vagy közegbe való beszoktatás, hanem az, hogy a kezdő magyar játékosok, akik olyan bátrak, hogy egyedül indulnak neki az EVE világának, ne hulljanak ki a trial időszak végéig, vagy azután egy-két hónappal. Mivel mindannyian relatív fiatal karakterek vagyunk, és minden korábbi és jelenlegi konfliktusból kimaradtunk, a magyar cégekkel jó kapcsolatot tudunk ápolni. Hiszünk benne, hogy ők is profitálnak abból, ha tőlünk jól felkészült játékosok keresik fel őket, akik tudják, hogy mit akarnak, és az mivel jár.

4. Kinek ajánlod a cégeteket?

CW: Azoknak, akik még nem eve-eznek, de szeretnék kipróbálni, csak eddig féltek belevágni, vagy nem tudták, hogyan kezdjenek hozzá. Azoknak, akik már kipróbálták, elakadtak, és abbahagyták, de adnának neki még egy esélyt. Azoknak, akik már játszanak, és kipróbálnák a PVP világát, de nem akarnak fejest ugrani bele, vagy találomra elköteleződni valamelyik oldalon. Olyan alkalmi játékosoknak, akik társaságot keresnek, esetleg szeretnek PVP-zni is, de egy lowsec / nulsec cég kötelezettségeit nem tudják vállalni. Olyan visszatérőknek, akiknek távollétük alatt elszaladt a feje felett a játék, és időre van szükségük, hogy összeszedjék magukat, és visszataláljanak. Mindenkinek, aki egy dinamikusan fejlődő, sokoldalú, lelkes, fiatal csapathoz csatlakozna.

5. Egész pontosan mire képzitek ki a pilótákat?

CW: A tevékenységeket illetően igyekszünk a lehető legsokoldalúbbak lenni, minden játékos igényt próbálunk kielégíteni a lehető legkevesebb kötöttséggel. Ha rangsorolni kellene, akkor PVE-ben erősek vagyunk: agent, exploration, incursion. Az eldobható kis hajós pvp OP-ok is egyre sikeresebbek, főleg mióta LS helyett nulba és WH-kba járunk. Bár ez csak ízelítő a ”nagyok” világából, számomra jelenleg ennek a vonalnak a fejlesztése a fő feladat. Bányászásban viszont nem vagyunk elég szervezettek. Remélem, hogy ez nem marad így örökké, de jelenleg egy kezdő számára, erre a vonalra van nálunk jobb cég is HS-ben.
A kiképzés célja az, hogy a kezdőink saját lábra tudjanak állni, és akár önállóan is elboldoguljanak, ugyanakkor megtapasztalják a közösség erejét is. Nem célunk magányos HS kerbirek nevelése, a PVE csak egy eszköz, hogy elérd a céljaidat, legyenek azok bármilyen nagyok is. A végső cél a PVP, itt viszont nem célunk klónok nevelése, igyekszünk kerülni a játékosok beszabályozását, hogy mindenki a saját útját járhassa, kísérletezhessen, a saját tempójában fejlődhessen. CTA-kra HS-ben a legritkább esetekben van csak szükség, a céges PVP OP-okon pedig megismerkedhetnek a doktrinákkal, a fegyelemmel, és a csapatmunkával anélkül is, hogy ezeket az eseményeket kötelezővé tennénk, hiszen az új játékosoknál még a kíváncsiság a legfőbb hajtóerő.

6. Hogyan látod az EVE jövőjét, és benne a cégeteket?

CW: Az, hogy 12 éves a játék, és nincs konkurenciánk, azt mutatja, hogy nem tolonganak az emberek erre a feladatra. Amíg tehát jönnek új magyar játékosok EVE-be, ránk szükség lesz, ez biztos, már csak meg kell találnunk egymást a kezdőkkel, hogy minél kevesebben morzsolódjanak le az EVE kegyetlen világában. Bízom benne, hogy hosszú távon a magyar közösség alapjaként tudunk működni, és megadatik a lehetőség, hogy egy sikeres következő generációt neveljünk ki a magyar közösség számára.
Rövid távon egy fokkal érdekesebb a helyzet. Hiába élünk HS-ben, a SOV változások ránk is hatással lesznek. Az egyik lehetséges következmény, hogy tömegek jönnek vissza HS-be sov nullából. Ez leginkább az incursion-re fog komoly terhet zúdítani, ami a legfőbb bevételünk, de sajnos a ”HS wardec ipar” részéről is számíthatunk egy nagyobb fellendülésre. Ugyanakkor arra számítok, hogy nulsec felé a jelenleginél sokkal több lehetőségünk lesz egy-egy élvezetes és sikeres kiruccanásra. Alapvetően tehát optimista vagyok, sok minden előfordulhat, de unatkozni biztosan nem fogunk, a nehézségek pedig összekovácsolják a csapatot.

7. Ha már szóba került a magyar közösség, ti milyennek látjátok?

CW: Csak saját véleményt tudok mondani. Az egyetlen dolog, amiben kvázi mindenki egyet ért, az az, hogy ha mindannyian összefognánk, sikeresebbek lehetnénk. A célok azonban nem egyeznek, a játékosok is nagyon különböző érdeklődésűek, és vérmérsékletűek. A múlt sérelmeit sem gondolom, hogy csak úgy semmissé lehet tenni, ideig-óráig talán működne a dolog, de a feszültségek hamar kijönnének újra, mint egy rossz házasságban. Ez nem tipikus magyar probléma, a sokat emlegetett ”magyar mentalitás” az egyik legrosszabb süket duma, amit valaha hallottam, csak nálunk kellemetlenebb a teljesen normális széthúzás, mint mondjuk az oroszoknál, akik kisebb csoportokra osztva is annyian vannak, mint…
Ahelyett, hogy azt számolgatjuk, mi mindent lehetne kihozni abból, amink nincs, mindenkinek azzal kell terveznie, amije van, ez a létszámra is igaz. Ha egymásra mutogatás helyett mindenki reális célokat tűz ki, tök nyugodt emberek lennénk, egy tök nyugodt, sokszínű, sokoldalú közösségben. Több év kihagyás után, talán még sörözni is újra leülnénk egymással néha.

8. A végére még egy praktikus kérdés: hol találhatnak meg benneteket az új jelentkezők?

CW: Nem akarunk túl nagyra nőni, és a minőség helyett mennyiséget ”termelni”. de annak az időnek vége, hogy a hun csatornán vadászom a felbukkanó újakat, és próbálok nekik segíteni elhelyezkedni. Készül a cég honlapja, amivel remélhetőleg játékon kívül is sikeresen megszólíthatunk majd leendő eve-játékosokat. Addig is egyelőre az a legegyszerűbb, ha az érdeklődők, és jelentkezők eve-mailt írnak Christina Whine-nak, mindenben állok rendelkezésükre. Annyi csak a kérés, hogy mielőtt bárki vaktában jelentkezne a cégbe, beszélgessünk kicsit a lehetőségekről, és célokról.
Aki esetleg még nem EVE-ezik, de olvassa ezt a cikket, és kipróbálná magát ebben az univerzumban, azt csak bíztatni tudom, hogy bártan csináljon egy ingyenes trial előfizetést, a játékban megtalál, beszélgessünk, minden kötelezettség nélkül kipróbálhatja magát, a határ pedig a csillagos ég. Szó szerint.

 

zISUJTR

Reklámok