május 13

Letöltés címke

Dev Blog – Citadel méretű sruktúrák

Végre napvilágot látott az első dev blog ami a  nagyon várt új sov rendszer hozadéka, a megváltozott struktúrák. Itt most playerek által épített struktúrákról fog szó esni, a ccp szerint a “nagyobb az jobb” miért is ne? Nő most ott az ügyeletes góré 😛

Tehát az új struktúrák hatalmas méretűek lesznek, így tényleg azt az érzést fogják nyújtani ami eddig is kellett volna nekik, hogy egy orbitális méretű létesítménybe dokkolsz be az 1km hosszú BS-el. Azt se felejtsétek hogy fittelhetőek lesznek ezek a struktúrák, szinte ugyan úgy mint egy űrhajó! Ezek a struktúrák várhatóak haragozták be az idei fanfesten.

 

  • Assembly Arrays
  • Research Laboratories
  • Market and Office Hubs
  • Drilling Platforms
  • Observatory Arrays
  • Gates
  • Administration Hubs
  • Advertisement Centers

Lássuk a Citadel struktúrák méreteit:

  • Medium sized Citadel structures:  5-25km nagyságú, főleg a kisebb létszámú csoportok fogják használni, fittelhető megfelelő védelemmel szinte bármi ellen, sőt le is tudunk dockolni rajta kizárólag sub capital méretű hajóval.
  • Large sized Citadel structures: 25-50km nagyságú, kisebb alliance-ek részére . Még több lehetőséggel rendelkezik mint a fent említett medium méretű akár (AoE)  sebzést is tud generálni a környezetében a megfelelő modullal. Itt is sub capital méretű hajóval tudunk dockolni, a capital méretű hajók még vita tárgyát képezik.
  • X-Large sized Citadel structures : 100km nagyságúak, kifejezetten a High-end alliancek számára. Rengeteg lehetőséggel a fittelhetőség szempontjából.  Sub Capitalok és a Capitalok is dockolhatnak rajta, a Super Capitalok itt is szintén vita tárgyát képezik még.

Ne feljtsétek hogy ezek a struktúrák elpusztíthatók is már , ez a rendszer ennyivel le lehetne írni : Capture the Flag

Néhány példa

  • Unlike existing Outposts, nothing is to prevent us from having the new structures destroyed after a successful Entosis capture.
  • Those structures will use the same principles of vulnerability and reinforced states from the Sovereignty overhaul. The structure can only be attacked by Entosis modules when it is vulnerable, and is invulnerable when reinforced. The difference between normal and reinforced modes remains that penalties may be applied to the structure in the latter case (like jobs stopping for instance). The number of vulnerable and reinforced states depends on the size, role and importance of the structure being attacked.

Example: Capturing a Large Citadel structure could require attackers to go through 3 vulnerability phases before it is destroyed, while a Medium Observatory Array may only require 2.

  • While the capture of X-Large structures will require the use of Command Nodes just like Outposts, the various timers and mechanics fine tuning will vary depending on the structure balancing.
  • Scooping a structure will require it to be offlined first. Offlining a structure will immediately put it into a vulnerability window (to avoid players bypassing the timer altogether). If a structure already was in a vulnerability mode while being offline, the duration will be refreshed to its full value.

Example: A structure vulnerability window lasts for 2 hours. Offllining the structure will immediately put it into a 2 hours vulnerability window. If the structure only had 1 hour of vulnerability window left when being offlined, the window will go back to 2 full hours.

  • Structures will drop fitted modules through the same loot mechanic than ships, but corporate and personal stored items inside them will not be affected – this will be handled through asset safety mechanic which we quickly explained in the previous Dev Blog and shall be more extensively tackled in a later blog.
  • Destroyed structures will leave wrecks which can be salvaged just like ships. What they contain will most likely be some of their built materials although this is still highly speculative at this point in the design process.
  • Structures having a solar system wide-effect or otherwise impacting some kind of area will be publicly visible in space and in the overview like standard celestials. The same principle applies to structures that the pilot is allowed to interact with.

Example: an alliance member having sufficient roles to interact with an Assembly Array will see it displayed in space / overview. A neutral pilot will not see it there however.

  • All structures will show on D-scan, can be probed, and will be scannable to see their fittings and contents. We are also thinking of having them visible and directly warpable from the on-board scanner to preserve Wormhole space gameplay.

Structurestates-02

 

 

 

Most essen szó a struktúrákra szerelhető modulukról, gyakorlatilag ugyan azokból dolgozhatunk mint a nap mint nap fittelünk a hajóinkra. Lehetőségünk van Single Target fegyverekre amiket feltehetően egy gunner irányít, persze van itt is short és long range. Ha akarunk használhatunk AOE effektet védelmi célokra, ez nyilván high secben nem használható. Szóval rendesen meg lehet kavarni egy struktúrán zajló harcot, egy jól összerakott fittel.

Arról nem esett még szó hogy mikorra várható a bevezetése a dolognak, ez még ne vegyétek készpénznek. De mindenképp érdemes lesz leporolni a régi accountokat és befizetni, mert szerintem idén olyan nagy változások lesznek amit még nem látott New Eden.

Nektek mi a véleményetek?

Available on sizes Available in High-sec Variations
Single target weapons M, L, X-L Yes 2
AoE launcher L, X-L No 3
Energy Neutralizers M, L, X-L Yes 2
Drone and fighters M, L, X-L Yes Existing drones
Electronic Warfare M, L, X-L Yes 6
Point defense batteries L, X-L No 1
Doomsday X-L No 1

Eredeti nyelvű teljes dev blog

Advertisements