
Letöltés címke
Fozzie Sov – Interjú a magyarokkal
Gondoltam már itt az ideje hogy meg kell kérdezni a “nagy” magyar sovolós szövetségeket és cégeket hogy milyen is az új sov rendszer. A rax-tól még nem futott be az anyag de majd ha megérkezik akkor frissítem a cikket. Jó olvasást !
1. Hatalmas várakozás előzte meg a FozzieSov-ot, ti hogyan éltétek meg ezt?
Mermalior
Vannak jó és rossz oldalai is. Mindkettőt a bőrünkön tapasztaltuk.
Amikor mi lejöttünk Paragonba sovolni még a régi rendszer működött, és az számított, hogy egy adott időpontban mennyi supercarriert tudtál hozni (vagy odacsábítani) hogy átlődd / kitakarítsd magadnak a rendszereket. Nekünk egyéb entitások melett egy Drop the Hammer nevű alliance is segített, ami visszagondolva azért mókás, mert ez az alliance a Nyx fleetjét leszámítva kb. zéró pvp potenciállal rendelkezik. Ha a bevethető pvp-s embereket nézzük, akkor elgondolkodtató, hogy arra sem voltak képesek, hogy a saját home / staging systemjükben a rettelő hajóikat megvédjék prime timeban, mégis folyamatosan a high end moon-ok birtoklásáról alkudoztak a Stainwagon koalícióval (ami öngerjesztő módon termelt ki nekik még több supert és capitált).
A történetük érdekes véget ért, mert miután nem kaptak annyit amennyit akartak lepattantak Paragonból. Furcsa volt végignézni, hogy pár emorage drama után a DTH resetelte a teljes koalíciót. Úgy gondolták, hogy majd önerőből egy teljes régiót befoglalnak (Periodot) és megtartanak pár szuperrel aktív és potens pvp fleeteket nélkül. A mókás az, hogy egy ideig ez ment is nekik, mert a régi rendszerben még egy halom sov felett bábáskodhattak úgy, hogy csak a timerekre kellett belogoltatni a féltucat Nyxüket, pár capitalt meg néhány carebeart odarángatni, hogy campeljék a kapukat. Főleg a jump fatigue bevezetése után, de még a Fozzie sov előtt működött a dolog, mert a szétcincált birodalmak már nem tudtak ezer felé szakadni hogy mindenhol megvédjék a rendszereiket. Aztán amikor tényleges pvpre került a sor már nem tudtak mit csinálni, szétmorzsolódtak és visszahúztak Stainbe egy NPC pocketbe.
Ha ezt vesszük alapul, akkor a sov változtatás (ilyen szempontból) jó lett, hiszen ma már pár ISK multimilliárdos accounttal operáló álpotens alliance nem tud régiókat kiszippantyúzni úgy hogy egy tucat superrel erősködik, miközben egy normális pvp fleetet képtelen összehozni…
A másik előnye a Fozziesovank az, hogy ha nagyon akarsz fight-ot, akkor az aktív timezone-os, eddig stationön lapító carebear bandákat is nagyobb eséllyel ki tudod ráncigálni úgy, hogy viszel a roaming fleetedbe pár entosisos hajót, és szétcseszed a service-eket, meg átpörgeted a TCU-kat. Ha van időd kivárni, akkor legtöbbször előbb-utóbb biztos történik valami.
Viszont van pár árnyoldala is az új sov rendszernek.
Egyrészt sokkal jobban helyhez köti az embereket, így nem teheted meg, hogy kiírj egy kampányt valahol máshol, mert ha nincs embered hogy otthon is védd a sovjaidat akkor jöhetsz haza 2 nap után. Ez baromira korlátozza a játékélményt. Aztán ott van az, hogy hiába állítod be a timert úgy, hogy neked jó legyen, képtelenség minden rendszert “szarrá” farmolni, hogy rövidre vágd a támadási ablakokat. Egy eu timezoneban játszó alliance mindig ki lesz téve a másik időzóna trolljainak. Végül pedig a kegyelemdöfés az, hogy folyamatosan tamagocsizni kell minden baszom szar sec státuszú system-et. Rettelni és fúrni minden nap ott – ahol szart se termelsz vele, mert szánalmas a sec státusza, csak hogy a defense multiplier szorzók ne menjenek a béka segge alá. Különben hajnal háromkor is csücsülhetsz egy-egy ilyen csótány rendszerben, várva a trollcepiket meg a 100mn-es, hétezerrel orbitáló cruisereket, hogy elkergesd őket. Ez a része a dolognak nem lett jól kidolgozva, ha frekventált területen élsz, csesztetni akarnak, és nem vagytok kurva sokan – több időzónában, akkor tutira kétnaponta mehetsz command nodokat pörgetni kvázi a semmiért. Szerintem ezzel a CCP alaposan mellé lőtt.
Shonion
Bizonyos szempontból beváltotta a várakozásokat, a kisebb entitások nagyobb lehetőséget kaptak sovot szerezni ott, ahol más nagyobb entitás nem. Ez régen is így volt, de most egy néptelen kihalt területet el is tudnak venni.
2. Nem lehetett semmit sem sem biztosra tudni hónapokkal ezelött, bejött a számításotok a közeljövőről?
Mermalior
Őszintén szólva nem feszültünk rá a dologra túlságosan. Úgy voltunk vele, hogyha nem megy majd, akkor nem erőltetjük. Megyünk majd NPC sovba, low secbe, WH-ba, vagy ami tetszik. Eredetileg is csak annyi volt a célunk hogy kipróbáljuk a sovolást, meg a saját station is poénnak tűnt. Viszont úgy tűnik most működik a dolog, nem panaszkodunk. Egyre több corp csatlakozik a PWN-hez, igazából a közös repülés számít nem az hogy hol vagyunk, vagy a sov.
Shonion
Eddig tetszik. Egyetlen félelem merült fel, hogy a kitalált rendszer bár jól optimalizált kis entitások harcára, de lehet a jelenlegi játékoslétszám kevés lesz hozzá, lesznek elnéptelenedett területek.
3. Mind a mai napig sok támadás éri a sov rendszert, tudjuk hogy ez még közel sem a teljes rendszer, szerintetek jó a vonal amaerre a ccp tapogatózik?
Mermalior
Jó is meg nem is, ahogy fentebb írtam. Ha kinövi a gyerekbetegségeit akár még jó is lehet.
Shonion
A rendszer jó, nagyon jó lesz főleg ha már bejönnek az új struktúrák is. Persze hosszú és nehéz lesz mire mindenki átáll a 4k vs 4k játékról a 40 vs 40-re. 🙂
4. Várjátok már az új sov struktúrákat? “fittelhető állomást.. etc”
Mermalior
Igen, tetszik az ötlet. Nagy érdeklődéssel várjuk mi lesz belőle.
Shonion
Igen, nagyon.
5. Ha módotokban állna ti mit tennétek hozzá vagy vennétek el a sov rendszerből, mi menthetné meg a játékot?
Mermalior
A jelenlegi sov egyformán kezel bármilyen sec státusszal rendelkező csillagrendszert, és olyan indexfarmolási metódust köt hozzá, ami nem rentábilis a beleölt munka arányában. Ezzel kvázi megkurtítja a játékidődet azzal, hogy értelmetlen munkát kell beleölnöd egy nonprofit tevékenységbe csak hogy pár órával kevesebb legyen a támadhatósági idő. Vagy el kelle törölni a sec statuszok közti különbséget, vagy más indexhúzási módszert kéne bevezetni. Az ablakok idő intervallumjai egyszerűen szarok.
Shonion
Kicsit még lehet ballanszolni kell majd a rendszert, de az új struktúrákkal javulni fog a helyzet, a fegyverekkel fittelt állomásokat nem fogják solo cepikkel entosisolni mert megsüti őket a DD. :))))
6. Mindezek után szeretnétek továbbra is sov-ot fentartani?
Mermalior
Egyenlőre elvagyunk így, de a jövő bármit hozhat.
Shonion
Igen. Tudni kell, hogy mennyit tud az ember megtartani. Ha olyan területet bírtokolsz, amit nem laksz, akkor megartani sokkal több erőfeszítésbe fog kerülni. Normálisan úgy tippelem, hogy rendszerenként 10 aktiv játékos a minimum. A nem lakott rendszerkkel az a gond, hogy alacsony a defense multiplier így 10-15 perc elég reinforce-olni, míg a védekezésnél 10 node-ot kell megnyerni 5 perces timerekkel minimum. Nem mellesleg akár 18 órányi ablak áll rendelkezésre a rendszer megtámadására.
Ha egy rendszert laknak, fenn vannak a szintek, akkor eleve 50-60 perc reinforcolni és a támadási ablak lecsökken 3-4 órára. Ezen kívül preventív jelleggel kell védekezni.
Mint Shoni is leírta, ez a rendszer, nagyobb játékosszámmal működne csak. Én még hozzátenném, hogy nem kicsivel nagyobb, hanem a sokszorosa kellene, a jelenleginek minimum ötszöröse. Mint fentebb írták, helyhez vagy kötve, viszont ha nem akarsz több száz megjelent node-od kezelni (ezt is drasztikusan csökkenteni kéne, mert így egy sziszifuszi rohangálás a konstellációban), akkor minimálisra kell csökkentened a sov-ok számát. Óriási néptelen területek lesznek, amik egyrészt a kutyának sem kellenek majd, másrészt ember sem lesz aki foglalja/harcoljon érte. Mivel ezekért sovokért fizetni sem fognak többet, így egy hatalmas money sink is kikerül a játékból, ami viszont már mindenkire hatással lesz, hiszen az isk kevesebbet fog érni. Jó rendszer lenne, ha nem lenne 12 éves a játék , ami bonyolult, és teljesen elavult stílusú 2015-ben, tehát észrevehető játékosszám növekedésre nem számíthat.
A CCP akkor járna a legjobban, ha nem változtatna semmit, csak csiszolgatnak, így megtarthatná a régieket, mert őszintén, hogy csábítasz ide új játékosokat? Itt vagy egy űrhajós játék, és aztán elmagyarázod neki az új sov rendszert? 😀
CCP arra számított, hogy majd a low secesek meg a high secesek is beszállnak a buliba, de ehelyett sok régi 0.0ás ember “cashouttol”, azaz elad mindent és távozik. Szerintem ez a rendszer teljesen megölte öli és ölni fogja a fen álló nagy szövetségeket a probléma az, hogy nem olyan formában, ahogyan azt ccp szerette volna.
Pontosan, csak a terv az volt, hogy majd high sec-ben lévők lemennek szerencsét próbálni. De a rendszer ebben a formájában inklább idegesítő mint szórakoztató (a sok node), illetve új játékosok tömegei a láthatáron sincsenek.
A CCP inkább figyelne a játékosok hangjára, rengeteg jó ötlet megfordult már az évek alatt a fórumon, de viszont a kezemen megtudnám számolni hogy hányhoz szagoltak hozzá valaha is. Aki nem játszik aktívan a játékkal az fel sem tudja fogni hogy mivel lehetne orvosolni a problémákat, ez szinte igaz az összes CCP X,Y-ra.
Még ha azt mondanám hogy ügyes marketingesek, még ahhoz is hülyék hogy a pénzt fialó kotlóst (EVE ONLINE) még évekig eltartsák.Egyszerűen inkompetensnek érzem az egész gárdát, akinek volt esze az már dobbantott más fejlesztőhöz.
Én pedig bizakodó voltam amikor Fozzie-ét bekerültek a CCP-hez, mondom itt lesz valami, volt játékosok vannak a team-ben ésszerű és jó változások lesznek a játékban…hát hogy is mondjam mára ez a véleményem megváltozott 🙂
EPIC WIN! 🙂
JÁJ JÁJ VÉGE MINDENNEK FUSSON KI MERRE LÁT END OF EVE ONLINE kb ez jött le. norhel meg lüttyő vagy mer kiléptél tőlünk pakkpakk
valakinek nem jön be csak az anom…
meleg vagy norhell, ME LEG 😛
Nem ertem miert lenne nonprofit barmi is amit egy rendszerben csinalsz. fursz, lesz kavics, az isket jelent. ratelsz, abbol is isk jon. Most meg plane, miutan a -0.1 rendszerek is tomve vannak havenekkel meg sanctumokkal. minden egyes naprendszer elheto, es megeri ratelni, banyaszni, gyartani benne.
Na jah, egy -0.06-os rendszerbe, ami másik régióban van csak a bridge miatt, te nem fogsz átjárkálni fúrni meg rettelni. És nincs tele Sanctumokkal meg Havenekkel. Panganak az ürességtől a rendszerek 0.0-ban. Ember, olyanról beszélj amihez értesz…
http://puu.sh/jFH3G/cb264d32b4.jpg jahm igazad van tenyleg pang az uressegtol. pedig csak lejottem amarrbol a legkozelebbi 00 rendszerbe.
http://puu.sh/jFHsm/9ee2ca28c3.png es tenyleg. annyira pangas van es nincsen se sanctum se haven sehol, hogy itt kb minden letezo rendszer ilyen. most repkedtem korbe.
Ember te csont hülye vagy!
3 havenről és 1 sanctumról beszélsz egy maxra farmolt félreeső STATION-ös zsákpocket rendszerben, az átjáróktól távol, ahol a nyomorék CVA-s renter carebearek nyomorognak és egymást lesz*pják egy szabad anomért. Én meg arról, hogy minden átjáró pipe rendszerben is húzni kell az indexet, ahol nincs se station, se ember. Az ürességet meg emberekre értettem, nem pedig anomokra.
Azt se érted amit írsz…
Oh kedvesz fasszopo urasag. Elnezest, hogy a local chatet kitoroltem. Kar hogy kgp, es xhq rendszereken keresztul jutottam le pocketbe. Es kar, hogy minden atjaro is maxon van, mert ott volt annyi esze es tehetsege az embereknek osszeverodni es kozosen felhuzni es fenntartani minden nap fleetben. Nemtehetek rola, hogy egy gyoker hulladek fasszopo cigany magyar geci vagy, aki keptelen eleg ertelmes embert maga kore gyujteni ahhoz, hogy minden mukodjon. Meg is erdemled hogy radrohadjon az egesz, mert egy haszontalan semmirekello luzer rinyapina dagadt ven geci vagy. Es akkor most szepen levezettem milyen stilusban ugatsz te kutyaszaros rohadek. Neked nemmegy ezert rinyalsz, masnak sikerul oltod. Nyugodtan felfordulhat minden hozzad hasonlo fereg. Ennyi. Innentol kwzdve faszomse kivancsi a ronda dagadt szoros pofadbol arado hulladekra, mert egy inkompwtens fos vagy.
Újra megjelent a büdösszájú magyargyűlölő hülyegyerek!!!!!
Mindenki meneküljön amerre lát!!
Merma ne vitatkozz vele, mert úgyis jobban tudja….
Rulsz, te egy ócska szar alak vagy 🙂
Remélem külföldről írogatsz és biztos vagyok, benne (írásaid és hozzáállásod alapján), hogy nem csak itthon, hanem kint is utálnak, mint a szart. Még akkor is, ha csak trollkodsz.
Mermának igaza van. Fogalmad sincs miről karattyolsz. Providencet hoztad fel példának a képeken ott ne csodálkozz, hogy 6 os minden rendszer.3 éve laknak minimum ott úgy hogy rendszer azóta az övék így már eleve felvan húzva minden ott. kb 5 alliance lakik ott szétszórva így nem csoda, hogy minden rendszerbe tele vannak és minden rendszer fel van upgradelve, Így tele van anomalyval is. Lowsec mellett meg eleve lakott szokott lenni taktikai okok miatt.
De tessék Merma az ilyen rendszerekre célzott. Ez a kétrendszer tökéletesen látszódik mennyire van használva. De ha npc vagy jump számot nézel 24 órára az is mutatja jó ha 2 rendszer használatba van. Ez jelenti hogy üres 0.0 nem mert ez már tényleg 0.0 nem pedig lowsec szomszéd.
http://evemaps.dotlan.net/map/The_Spire/C6C-K9#adm
http://evemaps.dotlan.net/map/Tenerifis#adm
Északot meg megint feleslegesne nézed a goonnál mert ők megint annyian vanank mint a nyű ők el se férnek egy régióba. ott megint feleselges nézni mennyire használt.
0.0 akkor lenne használt, ha minden rendszerbe lennének 5-10 főig minimum.
De te ilyenekhez nem nagyon érthetsz hisz nem éltél 0.0ba, vagy ha éltél is akkor valami csillámpóni világba.
Nincs annyi játékos az egész játékban, hogy minden sov 0.0 rendszerbe jusson 10 ember.
3-as Mili, 3-as Indu, 0-ás Strat-al már 4 óra csak az ablak.
Később, ha megvan az 5-ös Strat, akkor 2-es, 2-es is elég.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1BmZlNE0xmJsGpP5tWYKXY1dYCc5SLODhPFx8I9A2kt0/edit#gid=0
Ide kellenek a szervezett támadások. Elfoglalod, IHUB ki és fúrás és rattolás TD előtt a sok szar jelben…
3 Haven? Abból jó esetben 2 kicsi ami a jobbik eset, max 1 Scantum és a 2 Forsaken Hub, ami még lőhető. Ez 2-3 folyamatosan rottoló embert tud kiszolgálni… A többi az aprólék… Egy rendes -0,5-ösnél kisebb helyen 8-10 Haven, 2-3 Scantum, 10 Forsaken van. Az már 15-20 embernek is elég.
A pipe-ok ki fognak halni… Nincs értelme fenntartani őket, de ugye mi van ha van ott egy R64? Akkor lőni és védeni kell, ha pedig a sec-je ilyen rossz ki akar ott folyamatosan élni? Pipe, jel sincs… Talán ha lesznek fittelhető kapu… Talán…
Nezzed vegig az indexeket. Mind 6os eszakon. A pipeok is. Ezek tenyek, es 2 kattintassal meg tudod nezni. Eddig pedig egyetlen haven, se sanctum nemvolt ott soha. Mostmar van. Tehat jobb, konnyebb. Ennyi. De te legalabb ertelmes hangnemben le tudtad irni amit gondolsz.
“Nézd!” Mi magyarok így mondjuk..
Provi az nagyon más hely 🙂 Ott 1 rendszerre lehet 20-30 ember is jut, abból nem lehet kiindulni. Egy aktív rattolással is kalkuláló cég egy pipe-on nem tud rendesen farmolni. Amint jön valaki rögtön pvp hajóba ülni és elkapni… Nem valami békés isk farmolás. Ha a kapukat lehet majd úgy fittelni, hogy 1-2 ilyen vándorral elbánjanak vagy pontozzák vagy ne kapjanak kloakot (fogalmam sincs milyen lesz…) úgy más lehet, de úgy meg a pilóták mozgása nehezül meg ellenséges területen. A struktúrákkal lesz majd teljes ez a rendszer.
Most is faragtak kicsit rajta:
http://evenews24.com/2015/08/19/galatea-first-sov-changes-announced/
Jo, legyen ahogy gondolod, es induljunk ki abbol, hogy Provi mas. De miert mas? Mert NRDS, es nem NBSI? Akkor ebbol a szempontbol jobb az NRDS? Sott akkor most FozzieSov-ban provi a legjobb entitas? Ertem en, hogy egyeseknek nemtetszik az uj rendszer, de ha valakinek mukodik, es hatekony, valamint valakinek megeri, akkor azt hiszem nem a sov hibaja a dolog. Hanem a tobbi embere, akiknek nem mukodik. Egyszeruen embercentrikusabban kene letrehozni a cegeket, szivetsegeket. Vagy egyaltalan elgondolkodni azon, hogy talan csak egy pocketre van szuksege annak az 50 embernek, nem egy egesz regiora. Ha nincs eleg embered fenntartani a nagy teruletedet, akkor miert akarod fenntartani egyaltalan? Legyen 4 rendszered 50 emberre. hirtelen nemkell aggodni az atjaro rendszerek miatt, es ennyi. foleg, hogy a defense node-ok is konstellacionkent spawnolnak, nem regionkent. Tehat meg ha a pocketed egyik rendszere pont egy atjaro, akkor is max beallitod azt capitalnak es annyi. Maskulonben legyel befogado fajta, es szedj ossze eleg embert.
A cloak rendszer meg meg lesz oldva amint bejonnek a citadellak. Az observatory citadelnek pont az lesz a lenyege hogy kikapcsolja a rendszerben az osszes cloakot, amig van benne uzemanyag es be van kapcsolva.
Ti is ledobhattok a 41 rendszeretekből 30at és nem lesz semmi gondotok.
kik az a “ti?” en nem tartozom egyik blokkhoz sem. De beszelgetek eleg sokat provisokkal. Es nincs is gondjuk egy szal se. Pedig provinak a legszarabbak a holdjaik, es allitolag noob az osszes. megis mindenki jol elvan ott evek ota. Es most is az uj sovval.
ti = kadeshi tagok, teddynek irtam
Én nem tudom mit csinál az allynk. Nem fogom fel ésszel…