Fozzie Sov – Interjú a magyarokkal

 

Gondoltam már itt az ideje hogy meg kell kérdezni a “nagy” magyar sovolós szövetségeket és cégeket hogy milyen is az új sov rendszer. A rax-tól még nem futott be az anyag de majd ha megérkezik akkor frissítem a cikket. Jó olvasást !

1. Hatalmas várakozás előzte meg a FozzieSov-ot, ti hogyan éltétek meg ezt?

Mermalior

Vannak jó és rossz oldalai is. Mindkettőt a bőrünkön tapasztaltuk.

Amikor mi lejöttünk Paragonba sovolni még a régi rendszer működött, és az számított, hogy egy adott időpontban mennyi supercarriert tudtál hozni (vagy odacsábítani) hogy átlődd / kitakarítsd magadnak a rendszereket. Nekünk egyéb entitások melett egy Drop the Hammer nevű alliance is segített, ami visszagondolva azért mókás, mert ez az alliance a Nyx fleetjét leszámítva kb. zéró pvp potenciállal rendelkezik. Ha a bevethető pvp-s embereket nézzük, akkor elgondolkodtató, hogy arra sem voltak képesek, hogy a saját home / staging systemjükben a rettelő hajóikat megvédjék prime timeban, mégis folyamatosan a high end moon-ok birtoklásáról alkudoztak a Stainwagon koalícióval (ami öngerjesztő módon termelt ki nekik még több supert és capitált).

A történetük érdekes véget ért, mert miután nem kaptak annyit amennyit akartak lepattantak Paragonból. Furcsa volt végignézni, hogy pár emorage drama után a DTH resetelte a teljes koalíciót. Úgy gondolták, hogy majd önerőből egy teljes régiót befoglalnak (Periodot) és megtartanak pár szuperrel aktív és potens pvp fleeteket nélkül. A mókás az, hogy egy ideig ez ment is nekik, mert a régi rendszerben még egy halom sov felett bábáskodhattak úgy, hogy csak a timerekre kellett belogoltatni a féltucat Nyxüket, pár capitalt meg néhány carebeart odarángatni, hogy campeljék a kapukat. Főleg a jump fatigue bevezetése után, de még a Fozzie sov előtt működött a dolog, mert a szétcincált birodalmak már nem tudtak ezer felé szakadni hogy mindenhol megvédjék a rendszereiket. Aztán amikor tényleges pvpre került a sor már nem tudtak mit csinálni, szétmorzsolódtak és visszahúztak Stainbe egy NPC pocketbe.

Ha ezt vesszük alapul, akkor a sov változtatás (ilyen szempontból) jó lett, hiszen ma már pár ISK multimilliárdos accounttal operáló álpotens alliance nem tud régiókat kiszippantyúzni úgy hogy egy tucat superrel erősködik, miközben egy normális pvp fleetet képtelen összehozni…

A másik előnye a Fozziesovank az, hogy ha nagyon akarsz fight-ot, akkor az aktív timezone-os, eddig stationön lapító carebear bandákat is nagyobb eséllyel ki tudod ráncigálni úgy, hogy viszel a roaming fleetedbe pár entosisos hajót, és szétcseszed a service-eket, meg átpörgeted a TCU-kat. Ha van időd kivárni, akkor legtöbbször előbb-utóbb biztos történik valami.

Viszont van pár árnyoldala is az új sov rendszernek.

Egyrészt sokkal jobban helyhez köti az embereket, így nem teheted meg, hogy kiírj egy kampányt valahol máshol, mert ha nincs embered hogy otthon is védd a sovjaidat akkor jöhetsz haza 2 nap után. Ez baromira korlátozza a játékélményt. Aztán ott van az, hogy hiába állítod be a timert úgy, hogy neked jó legyen, képtelenség minden rendszert “szarrá” farmolni, hogy rövidre vágd a támadási ablakokat. Egy eu timezoneban játszó alliance mindig ki lesz téve a másik időzóna trolljainak. Végül pedig a kegyelemdöfés az, hogy folyamatosan tamagocsizni kell minden baszom szar sec státuszú system-et. Rettelni és fúrni minden nap ott – ahol szart se termelsz vele, mert szánalmas a sec státusza, csak hogy a defense multiplier szorzók ne menjenek a béka segge alá. Különben hajnal háromkor is csücsülhetsz egy-egy ilyen csótány rendszerben, várva a trollcepiket meg a 100mn-es, hétezerrel orbitáló cruisereket, hogy elkergesd őket. Ez a része a dolognak nem lett jól kidolgozva, ha frekventált területen élsz, csesztetni akarnak, és nem vagytok kurva sokan – több időzónában, akkor tutira kétnaponta mehetsz command nodokat pörgetni kvázi a semmiért. Szerintem ezzel a CCP alaposan mellé lőtt.

Shonion

Bizonyos szempontból beváltotta a várakozásokat, a kisebb entitások nagyobb lehetőséget kaptak sovot szerezni ott, ahol más nagyobb entitás nem. Ez régen is így volt, de most egy néptelen kihalt területet el is tudnak venni.

 

2. Nem lehetett semmit sem sem biztosra tudni hónapokkal ezelött, bejött a számításotok a közeljövőről?

Mermalior

Őszintén szólva nem feszültünk rá a dologra túlságosan. Úgy voltunk vele, hogyha nem megy majd, akkor nem erőltetjük. Megyünk majd NPC sovba, low secbe, WH-ba, vagy ami tetszik. Eredetileg is csak annyi volt a célunk hogy kipróbáljuk a sovolást, meg a saját station is poénnak tűnt. Viszont úgy tűnik most működik a dolog, nem panaszkodunk. Egyre több corp csatlakozik a PWN-hez, igazából a közös repülés számít nem az hogy hol vagyunk, vagy a sov.

Shonion

Eddig tetszik. Egyetlen félelem merült fel, hogy a kitalált rendszer bár jól optimalizált kis entitások harcára, de lehet a jelenlegi játékoslétszám kevés lesz hozzá, lesznek elnéptelenedett területek.

 

 

3. Mind a mai napig sok támadás éri a sov rendszert, tudjuk hogy ez még közel sem a teljes rendszer, szerintetek jó a vonal amaerre a ccp tapogatózik?

Mermalior

Jó is meg nem is, ahogy fentebb írtam. Ha kinövi a gyerekbetegségeit akár még jó is lehet.

Shonion

A rendszer jó, nagyon jó lesz főleg ha már bejönnek az új struktúrák is. Persze hosszú és nehéz lesz mire mindenki átáll a 4k vs 4k játékról a 40 vs 40-re. 🙂

 

4. Várjátok már az új sov struktúrákat? “fittelhető állomást.. etc”

Mermalior

Igen, tetszik az ötlet. Nagy érdeklődéssel várjuk mi lesz belőle.

Shonion

Igen, nagyon.

 

5. Ha módotokban állna ti mit tennétek hozzá vagy vennétek el a sov rendszerből, mi menthetné meg a játékot?

Mermalior

A jelenlegi sov egyformán kezel bármilyen sec státusszal rendelkező csillagrendszert, és olyan indexfarmolási metódust köt hozzá, ami nem rentábilis a beleölt munka arányában. Ezzel kvázi megkurtítja a játékidődet azzal, hogy értelmetlen munkát kell beleölnöd egy nonprofit tevékenységbe csak hogy pár órával kevesebb legyen a támadhatósági idő. Vagy el kelle törölni a sec statuszok közti különbséget, vagy más indexhúzási módszert kéne bevezetni. Az ablakok idő intervallumjai egyszerűen szarok.

Shonion

Kicsit még lehet ballanszolni kell majd a rendszert, de az új struktúrákkal javulni fog a helyzet, a fegyverekkel fittelt állomásokat nem fogják solo cepikkel entosisolni mert megsüti őket a DD. :))))

 

6. Mindezek után szeretnétek továbbra is sov-ot fentartani?

Mermalior

Egyenlőre elvagyunk így, de a jövő bármit hozhat.

Shonion

Igen. Tudni kell, hogy mennyit tud az ember megtartani. Ha olyan területet bírtokolsz, amit nem laksz, akkor megartani sokkal több erőfeszítésbe fog kerülni. Normálisan úgy tippelem, hogy rendszerenként 10 aktiv játékos a minimum. A nem lakott rendszerkkel az a gond, hogy alacsony a defense multiplier így 10-15 perc elég reinforce-olni, míg a védekezésnél 10 node-ot kell megnyerni 5 perces timerekkel minimum. Nem mellesleg akár 18 órányi ablak áll rendelkezésre a rendszer megtámadására.
Ha egy rendszert laknak, fenn vannak a szintek, akkor eleve 50-60 perc reinforcolni és a támadási ablak lecsökken 3-4 órára. Ezen kívül preventív jelleggel kell védekezni.

 

 

Advertisements