március 23

Új struktúrák és a hold bányászás változása

Sziasztok!

Kijött az új dev blog az új “Refinery” azaz finomító struktúrákról:

https://community.eveonline.com/news/dev-blogs/introducing-upwell-refineries/

A fontosabb dolgokat igyekszem kiemelni a dev blogból, hogy mindenki átérezze milyen játékmechanika rengető változtatás is készül.

Két méretben, medium és large lesznek elérhetőek az új struktúrák, amik hasonlóan a többi upwell struktúrához  rendelkeznek majd védelmi képességgel, tetheringgel (és gondolom vulnerability timerekkel.) Az új struktúrák ára a Citadel-ek és Engineering complexek ára közé lesz belőve a CCP által.

A Large struktúrák nagyobb fegyverzetet fittelhetnek, és nagyobb hajók is dokkolhatnak rajtuk, meg picit jobb bónuszokat adnak majd a rájuk való rigek a dev blog szerint.

Elsődleges funkciójuk szerint ezek a struktúrák az ércek finomítására szolgálnak, ennek érdekében a refinery rigek nagyobb hatásfokkal fognak rajtuk működni mint a citadeleken és engi complexeken.  (A CCP amikor bevezeti őket, átrakja a már fittelt engi complexeken és citadel-eken lévő refine rigeket a hangárba, hogy a korábbi tulajok ne veszítsenek  a dologgal túl sokat)

Másodlagos funkciója a Refinery struktúráknak a hold bányászás lesz.

És itt kezdődik a mindent felrugdosó mechanika. Korábban a hold bányászás egyszerű művelet volt, az üres holdra telepítettél egy POS-t moon harvesterrel és silóval és óránként fix összegű moon material megjelent a silóban.

A CCP új hold bányászó tervei egészen másképp néznek ki:

1 A holdhoz refinery-t kell telepíteni (lehet többet is, de csak egyre lehet holdfúró berendezést telepíteni)  és rá egy speciális hold fúró modult.

2 A holdfúró berendezés kirobbant egy darabot a holdból és elkezdi magához húzni a holddarabot.  A struktúra tulajdonosa határozza meg, hogy milyen hosszú ideig tart, amíg magához húzza a struktúra a holddarabot (1 héttől több hétig változtatható az időtartam, minél több ideig tart a ciklus, annál több holdanyagot szed ki a holdból) A struktúra felé lassan közeledő kirobbantott holddarabot bárki láthatja vizuálisan, és így megbecsülhető, hogy mikor ér oda a Refinery mellé.

Moon blast

3  A kiszakított holddarab, miután befejezte utazását a Refinery felé felrobbanthatóvá válik a Refinery tulajdonosa által. A struktúra tulaja szabályozni tudja a pontos felrobbanási időt, vagy ha nem robbantja fel, akkor bizonyos idő elteltével a holddarab magától szétesik aszteroida övvé.

4  A felrobbantott, vagy szétesett holddarab egy aszteroida mezőt képez a Refinery környezetében, benne a hold anyagának megfelelő új, speciális holdércekkel, amelyek bányászhatóak lesznek. Az aszteroida mezőben található ércek típusa függ attól, hogy milyen holdból képződött az aszteroida öv, mennyiségük pedig attól függ, hogy mekkora ciklusidővel szakították ki a holdból.

A CCP állítása szerint a hold-érc aszteroidák közel lesznek a Refinery-hez annyira hogy a Refinery citadel fegyverzetével védhetőek lesznek a bányászhajók, de azért nem annyira, hogy tether vagy dokking range-ből lehessen bányászni.

5 A kibányászott holdércet le kell finomítani, és megkapjuk a mostani moon materialokat.

Ezzel a hold bányászás teljesen kikerül a corp vezetés irányítása alól, ezért a CCP egy új eszközt (tool-t) “Mining ledger” vezet be. Ami gyakorlatilag nem más, mint egy nyilvántartás, ami minden bányászati tevékenységet a Refinery-k környezetében nyilván tart, és a Refinery tulaja számára lekérdezhető formában visszaad. Logolni fogja hogy ki mit, mennyit bányászik a Refinery környezetében. ( tökéletes rabszolga teljesítmény monitor lesz)

Mivel egyenlőtlen az értékesebb moon materialok eloszlása a CCP gondolkodik rajta, hogy kicsit hozzányúl a mostani Moon material eloszláshoz és egyenletesebbé teszi egy kicsit.

Harmadlagos funkció: Reakcióztatás

Eddig a holdanyagok kombinálása azaz reakcióztatás is POS-okon zajlott. Az új Refinery struktúrák ezt a speciális feladatot is el fogják látni a jövőben.

Különleges, csak Refinery-re telepíthető modulokkal lehet majd a reakcióztatást végezni a jövőben, ugyanolyan ablakon  keresztül, mint most a gyártás vagy kutatás.

Új blueprintek jönnek majd a reakciókhoz és csak low sec vagy az alatti sec statuszú rendszerben működtethetőek majd (mint eddig). Egy reaktor service modulon nem lesz megszabva, hogy hány reakció futtatható, viszont mint a gyártás és kutatásnál már megszokhattuk, karakterhez kötött limit lesz.

Skilltól függően egy karakter csak limitált számú reakciót futtathat majd egyszerre.

Még nincs pontos idő megadva a bevezetésre (majd ha kész lesz) de az már biztosnak látszik, hogy véget ér a passzív ISK keresés a hold tulajdonosoknak. Ezután aktívan művelni kell a holdakat ha bevételt akar belőle valaki, nem elég hetente-kéthetente behordani a POS-ról az R64-et.

 

UPDATE:

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=6884939#post6884939

CCP Fozzie közben az EVE fórumon megválaszolt pár felmerült kérdést az új rendszerrel kapcsolatban.

  • A Hold Siphonokat ki fogják vezetni, mert nincs helyük az új rendszerben
  • A Large méretű Refinery-n tudnak majd csak dokkolni a Rorqualok
  • Nem kellenek sem speciális új modulok, sem speciális új hajók a holdkőzet bányászásához, a meglévő mining lézerekkel/drónokkal lehet majd bányászni, így Rorquallal is.
  • Továbbra is csak lowsecben és 0.0-ban lehet majd holdat bányászni, a WH space és high sec moon mining mentes lesz, mint eddig volt.
  • Az új struktúrák bevezetésével nem fogják azonnal kivenni a POS-okat, mivel még néhány POS-okra telepített funkciót  nem tudtak átpakolni a Citadel-ekre.
    • Cynojam
    • Cynogen
    • Jump Bridge

Amíg a fenti funkciókat nem tudják valamire átrakni, ami nem POS, addig megmaradnak a régi struktúrák is.

 

UPDATE 2

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=6886420#post6886420

Pár újabb kérdést válaszolt meg Fozzie:

  • A Moon materialok kibányászása, emelni fogja a rendszer Industry indexét, ezáltal emelve a rendszer ADM szintjét. (több idő kell az entosis-hoz)
  • Mi lesz az emelkedő hold darabbal ha reinforce-olják közben a struktúrát?
    • Az első reinforce semmit nem okoz, a második reinforce offline-ba teszi a hold bánya service-t és az emelkedő holddarab megáll, vagy elkezd lassan visszahullani a holdra, ha közben leszerelik a struktúrát, vagy lelövik, akkor anélkül pusztul el az emelkedő holddarab, hogy asteroid beltté válna.( Az a szörnyű, hogy ezzel Fozzie akaratlanul is elárulta, hogy ugyanolyan 3 timeres Reinforce mechanika lesz a Refinery-ken is mint a többi citadel-en, agyhalál a köbön)
  • Azzal még nem tudják mit fognak csinálni, hogy ne lehessen a hold mellett szemetelni a Refinery-ket, és új service-ek onlineolásával gyakorlatilag megakadályozni a hold elfoglalását.
  • A finomítás jelenlegi %-os értékeit valsz kicsit átalakítják, hogy a Refineryk-en lehessen a legjobban finomítani, ezért a többit talán picit nerfelik, a Refinery-k értékei meg talán picit jobbak lesznek, mint a jelenlegi legmagasabb %.

A tervek szerint úgy kalibrálják majd be a holdanyag mennyiséget, hogy a korábbinál több lesz a maximum összes kinyerhető anyag a holdak összességéből. Azaz a több lesz a holdanyag termelés maximuma a teljes EVE-re vetítve. Mondjuk kizártnak tartom, hogy mindet ki is fogják bányászni, szóval érdekes dolgok jöhetnek a T2 gyártásban, szerintem látunk még 10B-s jump freighter árakat 😀

 

 

Advertisements